حل مشکلات شهری بدون بهره‌گیری از قدرت تحلیل داده‌ها امکان پذیر نیست

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ‌ضرورت به‌روزرسانی رصدخانه شهری و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به منظور تصمیم‌سازی بهینه در حوزه برنامه‌ریزی شهری، گفت: جمع‌آوری داده‌ها، به‌روزرسانی منظم اطلاعات و آمار مربوط به شهر تهران در تمامی ابعاد، یکی از ضروریات اساسی مدیریت شهری جهت سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات کارآمد است. 

به گزارش شهر؛ زهرا شمس‌احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران در دویست‌امین جلسه شورا در تذکر پیش از دستور خود با تاکید بر ‌ضرورت به‌روزرسانی رصدخانه شهری و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به منظور تصمیم‌سازی بهینه در حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی شهری اظهار داشت: جمع‌آوری داده‌ها، به‌روزرسانی منظم اطلاعات و آمار مربوط به شهر تهران در تمامی ابعاد، یکی از ضروریات اساسی مدیریت شهری جهت سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات کارآمد است. 

شمس‌احسان ادامه داد: شهر هوشمند، شهری است که از فناوری‌های نوین مانند اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و داده‌کاوی بهره می‌برد و گردآوری و پردازش مداوم داده‌ها را در تمامی حوزه‌ها داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌هایی که از همبستگی درونی این داده‌ها برای اقدامات مورد نیاز آینده شهر به مدیران شهری ارائه می‌دهد، امکان تصمیم‌گیری به‌موقع و کارآمد را فراهم می‌آورد.   
       
وی با بیان اینکه زمانی‌که رصدخانه شهری تهران در سال ۱۳۹۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت، مرکزی برای گردآوری و ارائه اطلاعات شهری تهران بود، خاطرنشان کرد: اما امروزه با پیشرفت فناوری‌های نوین، نیاز است تا رصدخانه شهری با به‌روزرسانی زیرساخت‌ها و سامانه‌های خود، بتواند کلیه داده‌ها و اطلاعات شهری را به صورت برخط و در زمان واقعی جمع‌آوری، ذخیره و تحلیل کند.

شمس‌احسان اظهار داشت: حل مشکلات و مسائل پیچیده مدیریت شهری امروزه بدون بهره‌گیری از قدرت تحلیل داده‌ها و الگوریتم‌های هوشمند، امکان‌پذیر نخواهد بود.
         
وی بیان کرد: با عنایت به ایجاد رصدخانه شهرداری تهران و بستر مناسبی که برای تحقق این امر در شهرداری وجود دارد، بسیار حائز اهمیت است تا با بازنگری در شاخص‌ها و نیازهای اطلاعاتی جدید، گردآوری مداوم و به‌روزرسانی داده‌ها و بارگذاری در سامانه‌های موجود و همچنین اتصال تصمیم‌گیری‌ها در بخش بودجه‌ریزی، تخصیص اعتبارات، تخصیص منابع، احداث زیرساخت‌های شهری در مناطق، نظارت و پایش اقدامات و ... بر اساس نیازها و تحلیل داده‌های صحت‌سنجی شده در سامانه رصدخانه شهری، امکان تحقق شهر هوشمند را در پایتخت کشور فراهم می‌کند.

شمس‌احسان در پایان گفت: شهردار تهران باید ضمن مکلف کردن تمامی بخش‌های شهرداری تهران به بارگذاری مستمر و به‌موقع اطلاعات در این سامانه، با تقویت ساختار و زیرساخت‌های فناورانه رصدخانه شهری و به‌کارگیری سیستم‌های هوشمند تحلیل داده‌ها، زمینه استفاده بهینه از داده در تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری مدیریت شهری تهران را فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/

۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 46588

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =