عزاداری نوجوانان منطقه ۱۱ در روز شهادت حضرت فاطمه (س)

شهردار منطقه ۱۱ گفت: ۳۰۰ نفر از نوجوانان مسیر میدان قزوین تا مسجد موسی بن جعفر (ع) را به عزاداری برای بی‌بی دو عالم طی کردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی، شهردار این منطقه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از برپایی دسته عزاداری نوجوانان و دانش‌آموزان محلات مرکزی شهر خبر داد و گفت: در این مراسم، مدارس منطقه بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز را برای مشارکت در این مراسم کردند که این نوجوانان، مسیر میدان قزوین تا مسجد موسی بن جعفر (ع) را به صورت سینه‌زنی طی کردند.

بر اساس این گزارش، این مراسم که به همت کانون نوجوانان منطقه ۱۱ دسته عزاداری نوجوان برگزار شد، با حضور رئیس آموزش پرورش منطقه ۱۱ و رئیس اداره آموزش‌های شهروندی این منطقه همراه بود و اجرای مراسم سینه‌زنی، همچنین گروه سرود نور مشکات به همراه برپایی موکب پذیرایی از جمله بخش‌های آن بود.

گفتنی است؛ شهرداری منطقه ۱۱، همچنین افتخار میزبانی از تشییع‌کنندگان پیکر مطهر ۱۱۰ شهید گمنام را در روز شهادت حضرت زهرا (س) نیز به عهده داشت که به این منظور، چایخانه و استیج ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و هنری توسط معاونت امور اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ تهران در چهارراه حضرت ولیعصر (عج) برپا شد.

ارائه خدمات سلامت‌محور، اجرای سرود دختران فاطمی، توزیع نذورات مردمی و رادیو فاطمی از جمله ویژه‌برنامه‌های اجراشده در این مراسم بود.

تعزیه و اجرای نمایش آیینی یاس کبود در محوطه تئاتر شهر از دیگر برنامه‌های برجسته منطقه ۱۱ در این روز بود که هم‌زمان با برپایی مراسم تشییع شهدای گمنام در مسیر چهارراه حضرت ولیعصر (عج) در روز شهادت حضرت فاطمه کبری (س)، در محوطه بیرونی پیشخوان تئاتر شهر به اجرا درآمد و شهروندان و شرکت‌کنندگان در مراسم از اجرای تعزیه استقبال کردند.

انتهای پیام/

۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 46842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =