مجتبی یوسفی در گفتوگو با خبرنگار شهر، با اشاره به قیمت بالای کرایه تاکسیهای اینترنتی و ضرورت نظارت بر این بخش از حمل و نقل، اظهار کرد: اصلاحاتی در کمیسیون عمران مجلس در حال انجام است و قانون جدید آماده شده و در نوبت ارائه در صحن علنی است.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه باید مدیریت تصمیمساز در حوزه رگولاتوری و تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حوزه حمل و نقل درون شهری و برون شهری مشخص شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم قانون جدید تا پایان دوره یازدهم مجلس به تصویب برسد که در این صورت، مدیریت بر حمل و نقل بار و مسافر در بخش برونشهری به وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری واگذار خواهد شد.
وی با بیان اینکه تمام موضوعات مرتبط به حمل و نقل ازجمله صدور مجوزها و استفاه از ظرفیتهای سکوها و پلتفرمهای مجازی به این نهاد واگذار میشود، تصریح کرد: در حوزه درون شهری نیز مدیریت امور به شهرداری سپرده میشود.
یوسفی در ادامه یادآور شد: ممکن است بخشهایی از حوزه حمل و نقل صنف باشند؛ ما متعرض به صنف و کسب و کار اینترنتی نیستیم و باید بپذیریم که شیوه کسب و کار تغییر کرده است اما اینکه کسی به نرخ گذاری نظارت نکند و قیمتهای گزاف از سوی تاکسیهای اینترنتی دریافت شود، علاوه بر مسافران، رانندگان در حوزه بار و مسافر درون و بیرون شهر نیز آسیب میبینند.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعدادی از شرکتهای مسافربری اینترنتی هیچ خدماتی به رانندگان ارائه نمیدهند، خاطرنشان کرد: نیاز است که حداقل شرایط برای رانندگان همچون پوشش بیمه تکمیلی و یا توزیع لاستیک بین آنها فراهم شود.
وی با تأکید بر اینکه قرار بود فضای حمل و نقل رقابتی باشد اما امروز به انحصار تبدیل شده است، یادآور شد: این انحصار به نفع راننده نیست؛ لذا ما قانون را اصلاح کردیم و بیمه تکمیلی و حمایت از آنها را در قانون لحاظ کردهایم نه اینکه رانندگان خدمات ارائه دهند و سهم شرکت را نیز بپردازند اما هیچ حمایتی از آنها صورت نگیرد.
نماینده مردم در خانه ملت در خصوص نظارت شهرداری تهران بر نرخگذاری تاکسیهای اینترنتی نیز گفت: وقتی قانون اصلاح شود عملاً نظارت بر تاکسیهای اینترنتی با شهرداری و شورا خواهد بود.
انتهای پیام/
نظر شما