براساس طرح «من شهردارم»؛ ۱۱۳ بوستان مادر و کودک در دستور کار سازمان بوستان‌ها قرار دارد

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: براساس طرح «من شهردارم» ۱۱۳ بوستان مادر و کودک در دستور کار سازمان بوستان ها قرار گرفته است که از این تعداد ۲۰ بوستان مطابق با طرح «من شهردارم» وارد مرحله اجرایی شده است که بزودی مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، حسین نظری گفت: بوستان‌های مادر و کودک براساس اسناد فرادستی و طبق مصوبه کارگروه فنی کمیسیون ماده ۵ ساخته شده یا در حال ساخت است.

نظری با بیان این که تعداد محلات هدف ساخت بوستان های مادر و کودک تا پایان برنامه چهارساله چهارم ۲۲۷ محله از ۳۵۳ محلات شهر تهران است، گفت: طرح بوستان مادر و کودک در مرحله اول در سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ به صورت آزمایشی در ۲۸ بوستان اجرا شده است.

وی با اشاره به این که در سال ۱۴۰۲ پس از ابلاغ لیست بوستان‌های اختصاص یافته برای ساخت و راه اندازی بوستان های مادر و کودک در طرح «من شهردارم» و در فاز دوم طرح، تعداد ۱۱۳ بوستان مادر و کودک در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده پس از ارائه طرح اجرایی از طریق سازمان بوستان‌ها اجرایی شوند، اظهار کرد: لذا در فاز دوم(مرحله اول) ۲۰ بوستان الویت اول براساس ضوابط و نقشه‌های اجرائی اصلاح شده بوستان‌های پایلوت موجود مطابق با طرح «من شهردارم» وارد مرحله اجرایی شده است که به زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی با بیان این که براساس طرح «من شهردارم» و در مرحله اول فاز دوم این طرح؛ ۲۰بوستان مادر و کودک نیز در ۱۰ منطقه پایتخت (در سطح محلات شهر تهران) به بهره برداری خواهند رسید، تصریح کرد: در این طرح ۲ بوستان در منطقه یک، ۲ بوستان در منطقه سه، ۲ بوستان در منطقه چهار، ۲ بوستان در منطقه هشت، یک بوستان در منطقه هفت، ۲ بوستان در منطقه ۱۳، ۲ بوستان در منطقه ۱۴، سه بوستان در منطقه ۱۵، ۲ بوستان در منطقه ۱۶ و ۲ بوستان در منطقه ۲۰ افتتاح و به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گفته نظری، بوستان‌های مادر و کودک مجهز به امکاناتی چون زمین بازی کودکان، ایستگاه تندرستی، اتاق مادر و کودک و وسایل بازی برای کودکان و... است.

۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 47349

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =