بیشترین آلاینده‌ها در هوای مناطق غربی و جنوبی پایتخت

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوا هم‌اکنون روی عدد ۱۲۲ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار شهر، بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز -دوشنبه ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۲ - تهران در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد و وضعیت آلاینده شاخص ( PM۲.۵) هم‌اکنون عدد ۱۲۲ را نشان می‌دهد، به طوری که ۷ ایستگاه در وضعیت قابل قبول (زرد) و ۷ ایستگاه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارند. همچنین در ۵ ایستگاه پیروزی در منطقه ۱۳، شادآباد در منطقه۱۸، شریف در منطقه ۲، شهرداری در منطقه ۱۹ و میدان فتح در منطقه ۹ وضعیت ناسالم برای همه یا (قرمز) ثبت شده است.

گفتنی است؛ شاخص کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته نیز روی عدد ۱۲۷ و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.

تهران از ابتدای امسال تاکنون ۹ روز هوای پاک، ۱۸۸ روز قابل قبول و ۷۹ روز ناسالم برای گروه های حساس و ۱۰ روز ناسالم برای همه را تجربه کرده است؛ این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با سال گذشته ۲ روز هوای پاک و ۱۴۸ روز هوای قابل قبول، ۱۱۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۸ روز هوای ناسالم، ۲ روز هوای بسیار ناسالم و ۲ روز هوای خطرناک را تجربه کرده بودند.

بر اساس جدول رنگ‌بندی شرکت کنترل کیفیت هوا، ایستگاه‌های سبزرنگ شرایط "پاک"، زردرنگ شرایط "قابل قبول"، نارنجی‌رنگ شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس"، قرمزرنگ شرایط "ناسالم" و بنفش‌رنگ شرایط "بسیار ناسالم" را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 47409

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =