حریق در پایتخت نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافته است/ ایمن‌سازی بیمارستان‌ها به کجا رسید؟

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه میزان حریق‌ها نسبت به سال گذشته ۱۶درصد کاهش داشته است، گفت: درصد زیادی از مراکز درمانی شهر تهران برای اولین بار طی حدود ۱۸ ماهه گذشته ایمن‌سازی شده اند.

کامران عبدولی، معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، اظهار کرد: بیشترین درصد حریق‌های آتش‌نشانی خارج از ساختمان ها اتفاق می افتد(پارک‌ها، معابر و  گذرگاه‌ها) که در گذشته توجه به این مهم فراموش شده بود. لیکن در مدیریت جدید خوشبختانه با مشارکت شهرداران نواحی به موضوع ورود شده است و قطعا این موضوع باعث کاهش حریق در شهر تهران خواهد شد. در این خصوص ضمن آموزش شهرداران نواحی شهر تهران اولین همایش شهرداران نواحی اسفند سال گذشته برگزار شد و دومین همایش ۱۸ دی سال جاری در سالن همایش آتش نشانی با حضور شهرداران مناطق ۲۲ گانه معاونین شهردار و ریاست کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران برگزار خواهد شد و از شهرداران برتر تقدیر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: همکاری شهروندان با شهرداران نواحی در نگهداشت شهر بسیار موثر خواهد بود و انتظار می رود روند کاهش حریق و حوادث شهر تهران با این تعاملات کاهشی تر شود. 

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه برای ایمن سازی بیمارستان‌ها نمی‌توانیم آنها را تعطیل کنیم، مردم به خدمات درمانی احتیاج دارند و بحث ایمن سازی مراکز درمانی به زمان احتیاج دارد. مراکز درمانی باید به فعالیت خود ادامه دهند و هم‌زمان موضوع ایمن سازی را انجام دهند.

عبدولی ادامه داد: برای اینکه به مراکز درمانی کمک کنیم، ایمن سازی آنها را فازبندی کردیم و متناسب با هر فاز مجوز  فعالیت موقت به آنها می دهیم، کاری که در گذشته سابقه نداشته است. برخی از مراکز درمانی فاز دوم و سوم ایمن سازی را انجام داده اند و برخی دیگر هنوز در فاز اول ایمن سازی هستند.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پایان با بیان اینکه میزان حریق‌ها نسبت به سال گذشته ۱۶درصد کاهش داشته است، گفت: درصد زیادی از مراکز درمانی شهر تهران برای اولین بار در طی حدود ۱۸ ماهه گذشته ایمن سازی شده اند.

انتهای پیام/

۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
کد خبر: 47501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =