تبدیل فضای بی‌دفاع شهری در منطقه ۸ به گذر گردشگری/ فعالیت ۳۰ غرفه فرهنگی و خوراکی در گذر برکت

در گذر گردشگری برکت در منطقه  ۸ که عصر امروز افتتاح شد، ۲۷ غرفه به غذا و ۳ غرفه به محصولات فرهنگی اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ آیین افتتاح و بهره برداری رسمی از گذر گردشگری برکت، با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، فاطمه تنهایی شهردار  منطقه ۸، سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و همچنین امیر قاسمی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران برگزار شد.

سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل در حاشیه این مراسم به خبرنگار شهر گفت: هدف اولیه گذرهای گردشگری رونق گردشگری و آوردن نشاط و سرزندگی در شهر است. ما در طراحی گذرهای گردشگری باتوجه به اینکه باید به مسائل جانبی توجه کنیم، اهداف دیگری هم از افتتاح آن داریم. 

وی بااشاره به اینکه در منطقه ۸ با توجه به که وسعت و جمعیت تقریبا زیادی دارد، گذر گردشگری وجود نداشت، گفت:  وجود چنین گذری لازم به نظر می‌آمد. البته در جانمایی فضای گذر برکت موضوعات ترافیکی و شهری در نظر گرفته شده است. این گذر گردشگری به سیستم اکو و فاضلاب شهری و همچنین به آب آشامیدنی مناسب دسترسی دارد. 

بیگی با بیان اینکه قبل از احداث گذر گردشگری برکت، این مکان جزو مکان‌های بی دفاع شهری بود، گفت:  خیلی از همسایگان در تماس با شهرداری از ناامنی این فضا اظهار نارضایتی داشتند. این فضا با احداث گذرگردشگری برکت زنده شد و به نوعی یک تهدید تبدیل به فرصت شد. 

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران در خاتمه با بیان اینکه در  گذرگردشگری برکت ۲۷ غرفه غذا و ۳ غرفه هم برای موضوعات فرهنگی و فروش کتاب در نظر گرفته شده است، گفت: به واسطه اینکه این گذر رونق بگیرد در ماه اول برای دریافت کرایه از صاحبان غرف ۵۰ درصد تخفیف درنظر گرفته است. 

شایان ذکر است، گذر گردشگری برکت در محدوده منطقه ۸ شهرداری تهران واقع شده‌ است. 

انتهای پیام/

۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
کد خبر: 47524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =