شهرداری تهران به‌تمام تکالیف قانون «هوای پاک» عمل کرده است/ زیرساخت طرح ترافیک جدید در حال آماده‌سازی است

شهردار تهران گفت: چهار هزار و ۶۹۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده که این میزان در گذشته انجام نشده بود.

به گزارش شهر، علیرضا زاکانی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته در طرح «من شهردارم» ۳۶۰ هزار نظر برای بهبود شرایط شهر ارائه شد و مردم هزار و ۶۰ پروژه را انتخاب کردند. در مرحله عمل دیدند که نظرات آنها عملیاتی می شود.

وی درباره میزان استقبال مردم از دومین دوره طرح من شهردارم، افزود: یک میلیون و ۳۵۲ هزار نفر امسال نظرات خود را برای پروژه‌های شهری ثبت کردند. در عمل کار خوبی که سال گذشته انجام شد، امسال هم مورد استقبال مردم قرار گرفت.

شهردار تهران درباره بازارچه‌های تولیدی در سطح شهر، بیان کرد: در سطح شهر صنایع فعال و صنایع دستی انتخاب شدند تا تمام ظرفیت‌های شهر برای توزیع در نمایشگاه‌های داخلی برنامه ریزی شود و در شروع سال آینده شرایطی در تهران فراهم خواهد شد تا افراد در خانه های خود درآمد داشته باشند و در سطح شهر عرضه کنند.

زاکانی درباره اقدامات شهرداری تهران برای اجرای قانون هوای پاک نیز توضیح داد: در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی خریدهای بالاتر از تصور انجام دادیم. ۴ هزار و ۶۹۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده که این میزان در گذشته انجام نشده بود.

وی همچنین تصریح کرد: شهرداری حدود ۶-۷ وظیفه در قانون هوای پاک داشته که همه وظایف مان را به خوبی انجام دادیم و کارهایی که کردیم حتی فراتر از آن هم بوده است. به این ترتیب می‌توان گفت که ۱۰۰ درصد تکالیف خود در قانون هوای پاک را انجام دادیم.

شهردار تهران افزود: چهار هزار و ۶۹۴ اتوبوس خریداری کردیم که دو هزار و ۵۰۰ دستگاه داخلی و دو هزار و ۹۴ دستگاه خارجی است که از این تعداد دو هزار و ۶۹۴ دستگاه برقی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع طرح جدید ترافیک پایتخت پرداخت و گفت: زیرساخت طرح ترافیک جدید تهران در حال آماده‌سازی است. زیرا با ناوگان جدیدی که به شهر اضافه می‌شود این طرح نیاز به تمهید مجدد دارد.

شهردار پایتخت تاکید کرد: در زمینه رعایت عدالت در زمینه دریافت عوارض هم در حال تهیه زیرساخت‌های هوشمند هستیم.

انتهای پیام/

۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 47549

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =