ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه‌های مسئول در آلودگی هوا تا پایان بهمن

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: طبق دستور رئیس جمهور، تا پایان بهمن ماه گزارش جامعی از عملکرد، وظایف و منابع مالی مورد نیاز دستگاه‌ها به معاون اول رئیس جمهور ارائه می‌شود. 

به گزارش خبرنگار شهر، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست درباره عملکرد دستگاه های مجری قانون هوای پاک گفت: در بحث سوخت دولت زیر بار کار بسیار سنگینی رفته است. وزارت نفت در موضوع پتروپالایش ها و بهینه سازی و کمی سازی ساخت ۹ پالایشگاه را اولویت قرار داده است. 

وی ادامه داد: ۳۶ درصد سوخت یورو ۴ را در حال حاضر در کشور تامین می کنیم،اما وزارت صمت هم رویکرد برقی سازی را پیش گرفته و کار را به سرعت جلو می برد. 

سلاجقه گفت: وزارت کشور با وارد کردن اتوبوس های برقی و گسترش حمل و نقل عمومی و انعقاد قرارداد برای ورود ۶۷۰ واگن توسط شهرداری به پایتخت از جمله اقدامات نهادهای مسئول است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست از کاهش مازوت سوزی در پایتخت نسبت به زمان مشابه خبر داد و گفت: مردم انتظار دارند که مازوت سوزی حذف بشود و مطمئن باشید طی دو سال آینده مازوت سوزی در نیروگاه‌هایی که نزدیکی کانون‌های جمعیتی مهم قرار دارد متوقف می‌شود. طبق دستور رئیس جمهور، تا پایان بهمن ماه گزارش جامعی از عملکرد، وظایف و منابع مالی مورد نیاز دستگاه‌ها به معاون اول رئیس جمهور ارائه می شود. 

انتهای پیام/

۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
کد خبر: 48338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =