به‌روزرسانی اپلیکیشن کیفیت هوای تهران/ اطلاع از وضعیت آلودگی هوا برای شهروندان آسان‌تر شد

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا از به‌روزرسانی اپلیکیشن کیفیت هوای تهران خبر داد و گفت: این اپلیکیشن یک برنامه کاربردی موبایلی است که به شهروندان تهرانی این امکان را می‌دهد تا میزان آلودگی و وضعیت کیفیت هوا را مشاهده کنند.

سیدمحمدمهدی میرزایی قمی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با تأکید بر اینکه به‌روزترین نسخه این اپلیکیشن برای گوشی‌های اندروید و IOS در مارکت‌های ایرانی بارگذاری شده است، اظهار کرد: این اپلیکیشن توسط شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، توسعه داده شده و اطلاعات آن بر اساس داده‌های حسگرهای نصب شده در سراسر شهر جمع‌آوری می‌شود. 

وی در مورد ویژگی‌ها و عملکرد اصلی اپلیکیشن کیفیت هوای تهران توضیح داد: اپلیکیشن کیفیت هوای تهران، نمایشگری است که شاخص‌های آلودگی هوا را بر اساس پارامترهای مختلف مانند ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون و کوچکتر از ۱۰ میکرون و همچنین گازهای آلاینده مانند SO۲ ،O۳ ،NO۲ و CO را به صورت تفکیک شده برای هر ایستگاه نمایش می‌دهد تا کاربران بتوانند به راحتی میزان آلودگی هوا را در مناطق مختلف شهر تهران مشاهده کنند.

میرزایی قمی با اعلام اینکه این اپلیکیشن می‌تواند هشدارهای مربوط به آلودگی هوا را به کاربران ارائه دهد، عنوان کرد: زمانی که شاخص آلودگی هوا به سطح ناسالم یا خطرناک می‌رسد، کاربران می‌توانند هشدارها را دریافت کرده و توصیه‌های مربوط به حفاظت از سلامت خود را دنبال کنند.

به‌روزرسانی اپلیکیشن کیفیت هوای تهران/ اطلاع از وضعیت آلودگی هوا برای شهروندان آسان‌تر شد

وی با اشاره به اینکه این اپلیکیشن از قابلیت پیش‌بینی کیفیت هوا نیز برخوردار است، اظهار کرد: با استفاده از داده‌های هواشناسی و الگوریتم‌هایی که در سامانه پیش‌بینی آلودگی هوا تولید می‌شود، اپلیکیشن می‌تواند از طریق نقشه شماتیک، آلودگی هوا به کاربران اطلاع دهد که کیفیت هوا در روزهای چگونه خواهد بود.

میرزایی قمی با بیان اینکه این اپلیکیشن دارای نقشه‌ای است که نشان‌دهنده موقعیت هر ایستگاه در شهر تهران است، تصریح کرد: این نقشه می‌تواند به کاربران کمک کند تا به راحتی منطقه مورد نظر خود را پیدا کرده و از کیفیت هوای آن بر اساس داده‌های ایستگاه‌های موجود، مطلع شوند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با تأکید بر اینکه اپلیکیشن کیفیت هوای تهران به شهروندان کمک می‌کند تا برای حفاظت از سلامت خود از طریق قرار نگرفتن در معرض آلودگی هوا بهترین تصمیم را بگیرند، خاطرنشان کرد: با استفاده از این اپلیکیشن، کاربران می‌توانند فعالیت‌های خود را بر اساس کیفیت هوا برنامه‌ریزی کرده و اقدامات لازم را برای کاهش آثار و عوارض منفی آلودگی هوا انجام دهند.

انتهای پیام/

۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 48733

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =