تقویت ناوگان حمل و نقلی برای ارائه خدمات در ۵۵۵ کیلومتر معبر محلی و بزرگراهی منطقه ۲۲

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۲ گفت: با توجه به توسعه سریع و رشد جمعیتی منطقه در افق ۱۴۰۴ و افزایش سفرهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در ۵۵ کیلومتر شبکه بزرگراهی و آزادراهی و بیش از ۵۲ کیلومتر شریان اصلی و ۴۲ کیلومتر شریان فرعی و جمع و پخش کننده محلی، ضرورت تقویت ناوگان حمل و نقلی و به‌روزرسانی آنها را صد چندان می‌کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، سیدفرهاد خدابخشی گفت: یکی از مهمترین درخواست‌های مردمی در دیدار با مدیران شهری منطقه۲۲، تقویت ناوگان ریلی، تاکسیرانی و  اتوبوس‌رانی منطقه است که در این دوره مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به رفع این مشکل شده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعداد ایستگاه‌ها و همچنین ناوگان اتوبوسی و تاکسی در پهنه شمال غربب پایتخت افزایش پیدا نموده است.

خدابخشی یادآور شد: در حال حاضر تعداد ۶ پایانه اتوبوسرانی با ۱۱ خط عبوری، ۲۱۵ ایستگاه و ۱۹۴ سرپناه و ۶ پایانه تاکسیرانی با ۱۴ خط در این منطقه تعریف و در حال خدمات رسانی به شهروندان است.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۲ خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی منطقه واقع در شهرک شهید باقری، دهکده المپیک، دریاچه شهدای خلیج فارس، وردآورد، ایرانخودرو چیتگر و استادیوم آزادی روزانه وظیفه جابجایی همشهریان را بر عهده دارند. چهار پایانه اتوبوسرانی منطقه در همجواری ایستگاه های مترو خط ۵، قرار دارد که هر یک از این پایانه‌ها از سکو، ایستگاه و سرپناه مسافر ویژه اتوبوس و تاکسی برخوردار هستند و مسافران پس از ورود از سالن مترو به این پایانه هدایت می شوند.  

وی گفت: همچنین با بازنگری‌های صورت گرفته در خطوط عبوری ناوگان شاهد سطح پوشش مناسب و استاندارد در حمل و نقل عمومی داخل منطقه و کارآمد نمودن خطوط و همچنین تسهیل در دسترسی‌ به ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی، شاهد کاهش مدت زمان سفر و کاهش سر فاصله‌های زمانی حضور اتوبوس‌ها بوده ایم.

انتهای پیام/

۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 49001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =