حضور ۴۸ ساعته نیروهای خدمات شهری در مناطق ۲۲ گانه+فیلم

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با تلاش و آماده‌باش نیروهای خدمات شهری از ۴۸ ساعت گذشته، برف‌روبی معابر پایتخت به صورت مستمر در حال انجام و تردد روان است، اما شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

به گزارش خبرنگار شهر، بارش برف در مناطق شمالی پایتخت از ساعات آغازین صبح روز گذشته- پنج شنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲- آغاز شد و از شب گذشته نیز دیگر مناطق تهران شاهد بارش نزولات آسمانی بودند.

در پی هشدار هواشناسی نیروهای خدمات شهری در مناطق از پیش از شروع بارش در حال آماده‌باش بودند تا به دنبال بارش برف مشکلی برای تردد شهروندان در معابر پایتخت ایجاد نشود.

آماده‌باش ۴۸ ساعته مناطق ۲۲ گانه به دنبال بارش برف در پایتخت

به گفته مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران، پس از اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف در روزهای پایانی هفته جاری، نیروهای انسانی و ماشین آلات و تجهیزات برف‌روبی از ۴۸ ساعت گذشته در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

علیرضا جعفری صبح امروز- جمعه ۱۳ بهمن ماه- در خصوص آخرین وضعیت برف‌روبی معابر تهران به خبرنگار شهر، گفت: خوشبختانه شاهد بارش خوبی در سطح شهر تهران هستیم و تمام مناطق ۲۲ گانه شهرداری با توجه به هشدارهای هواشناسی نیروهای خود را در سطح معابر مستقر کرده و مشغول فعالیت هستند.

حضور ۴۸ ساعته نیروهای خدمات شهری در مناطق ۲۲ گانه+فیلم

وی ادامه داد: بازدید و رصد مستمر از نقاط آب‌گیر و برف‌گیر پیش از شروع بارندگی و در حین بارش انجام شده و با تلاش‌های صورت گرفته، در حال حاضر تردد در سطح معابر روان است و مشکلی خاصی به ما گزارش نشده است.

جعفری در ادامه از شهروندان تهرانی درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه مشکلی پیرامون برف‌روبی معابر با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند و مراتب را اعلام کنند.

وی با اعلام اینکه شن و نمک‌پاشی به صورت مستمر در حال توزیع است، یادآور شد: در حال حاضر میزان بارش در نوار شمالی پایتخت به مراتب بیشتر از سایر مناطق است.

با توجه به شدت بارش برف در مناطق شمالی، مدیران شهری این مناطق از حضور و تلاش نیروهای انسانی در سطح معابر برای برف‌روبی و جلوگیری از هرگونه مشکل برای شهروندان خبر دادند.

تلاش ۵۰۰ نیروی منطقه یک برای بازگشایی معابر

احسان صفایی معاون خدمات شهری منطقه یک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه تاکنون سه هزار تن شن مخصوص در معابر این منطقه توزیع شده است، اظهار کرد: از پیش از بارش برف تاکنون نزدیک به ۵۰۰ نفر نیروی انسانی به همراه ۲۵۰ دستگاه خودروی مکانیزه و غیرمکانیزه در سطح منطقه مستقر و در حال برف‌روبی و رصد وضعیت هستند.

وی همچنین تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته و رصد مستمر شرایط، هیچ‌گونه مشکلی در برف‌روبی وجود نداشته و گزارشات، تردد روان در معابر منطقه را تاکنون نشان می‌دهد.

آماده‌باش منطقه ۲ تا پایان بارندگی ادامه دارد

مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ نیز به خبرنگار شهر گفت: از روز گذشته و آغاز بارش برف، نیروهای ما در سطح معابر حضور دارند و از شب گذشته که شدت بارش‌ها افزایش یافته نیروها به همراه ماشین آلات به طور مداوم در حال برف‌روبی و توزیع شن و نمک هستند.

وی با اعلام اینکه خوشبختانه مشکلی از بابت تردد ناشی از بارش برف وجود ندارد، تصریح کرد: نیروهای منطقه در کنار نیروهای خدمات شهری تا پایان بارش برف، خدمات‌رسانی را ادامه خواهند داد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

صالحی همچنین خاطرنشان کرد: به طور میانگین تعداد ۸۰۰ نیروی انسانی در کنار نزدیک به ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات برف‌روبی در سطح معابر منطقه مشغول به کار هستند.

برف‌روبی در معابر درجه یک و دو منطقه ۳

همچنین حسین سیگارودی معاون خدمات شهری شهرداری منطقه سه در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با اعلام اینکه نیروهای خدمات شهری و شهرداران نواحی از پیش از شروع بارش برف تاکنون در آماده‌باش کامل قرار دارند، یادآور شد: برف‌روبی در معابر اصلی، درجه یک و دو به صورت مستمر در حال انجام است و مشکلی از لحاظ تردد وجود ندارد.

وی اضافه کرد: از شب گذشته جهت تسهیل در عبور و مرور خودروها، توزیع شن و نمک مخصوص در چندین نوبت صورت گرفته و در تمامی مسیرها از شن مخصوص استفاده شده است.

سیگارودی اعلام کرد: ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات و همچنین نزدیک به هزار نفر نیروی انسانی برای برف‌روبی معابر منطقه سه به کار گرفته شده‌اند.

تردد در مسیرهای منطقه ۴ روان است

سید محمد قاضی میرسعید معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۴ پایتخت نیز به خبرنگار شهر، گفت: ۱۰ ایستگاه ذخیره شن و نمک در منطقه پیش بینی شده بود و ۱۸۰ نیروی کارگری و ۱۳۰ دستگاه ماشین آلات شامل ۲۲ خودروی مکانیزه و ۱۰۸ خودروی غیرمکانیزه برای برف‌روبی خیابان‌ها و معابر این منطقه در آماده‌باش کامل بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بارش برف در منطقه ۴ از صبح روز گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: بارش در منطقه همچنان ادامه دارد اما با تلاش‌های صورت گرفته برای بازگشایی معابر، خوشبختانه در حال حاضر تردد در تمامی مسیرها روان است.

بازگشایی معابر اصلی منطقه ۵

مهدی احمد مهرابی معاون شهرداری منطقه پنج تهران نیز در خصوص آخرین وضعیت معابر این منطقه پس از بارش برف، در گفت‌وگو با خبرنگار شهر اعلام کرد: در حال حاضر با وجود بارندگی در سطح منطقه، معابر اصلی باز است و تردد به صورت روان جریان دارد. برف‌روبی این معابر انجام شده و نیروهای ما در حال برف‌روبی معابر درجه یک و دو هستند.

وی افزود: ۳۵ دستگاه ماشین آلات مکانیزه نمک‌پاش، ۲۳ کامیون روباز و ۵۰ خاور روباز به همراه ۳۷۴ نیروی انسانی از روز گذشته تاکنون به کار گرفته شده‌اند تا مشکلی برای شهروندان به دنبال بارش برف ایجاد نشود.

منطقه ۲۲ از برف جلوتر است

همچنین محمدحسن فصیح معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۲۲ تهران با اعلام اینکه آماده‌باش نیروهای انسانی منطقه از پیش از شروع بارش برف انجام شده، گفت: برف‌روبی در سطح منطقه به بهترین شکل در حال انجام است و خوشبختانه با تمهیدات پیش‌بینی شده نیروهای ما از برف جلوتر بودند و هیچ معبری در طول این مدت بسته نبود.

وی همچنین تصریح کرد: نیروهای انسانی منطقه در کنار ۱۱ دستگاه خودروی نمک‌پاش بزرگراهی، پنج دستگاه نمک‌پاش ایسوزو، ۶ دستگاه لودر، چهار دستگاه کمپرسی با تیغه، هفت دستگاه کمپرسی بدون تیغه، ۱۲ دستگاه خاور و یک دستگاه جرثقیل مشغول خدمات رسانی هستند.

حضور ۴۸ ساعته نیروهای خدمات شهری در مناطق ۲۲ گانه+فیلم

بر اساس آخرین آمار جداول و گزارشات سازمان هواشناسی، آسمان تهران در ۲۴ ساعت آینده ابری همراه با بارش برف و مه رقیق خواهد بود و کمینه دمای هوای تهران یک درجه بالای صفر پیش‌بینی شده که با توجه به این پیش‌بینی، حضور نیروهای شهرداری تهران در سطح معابر پایتخت تا پایان بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 49078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =