به‌زودی با همکاری شهرداری در کلانشهر تهران ساخت مسکن به‌صورت گسترده آغاز خواهد شد

بهادری جهرمی گفت: به‌زودی در کلانشهر تهران آغاز اجرای طرح واحدهای مسکن گسترده را با همکاری شهرداری تهران خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار شهر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت اظهار کرد: مسیر ساخت و ساز مسکن شتاب بیشتری پیدا کرده به ویژه با تصمیماتی که در حوزه تامین مالی با افزایش میزان تسهیلات مسکن گرفته شده، دولت توانست با شبکه بانکی به توافق برسد و افزایش تسهیلات به ۵۵۰ میلیون تومان در حوزه مسکن رسید. در حوزه روستایی و شهرهای کوچک این عدد به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: به زودی در کلانشهر تهران آغاز اجرای طرح واحدهای مسکن گسترده را با همکاری شهرداری تهران خواهیم داشت و در جلسه شورای عالی مسکن اطلاع رسانی شد که عملیات اجرایی احداث بیش از ۶۰ هزار واحد در حوزه دانشگاه ها چه مسکن متاهلی و چه مسکن اساتید و هیات علمی و فارغ التحصیلان و کارکنان دانشگاه ها آغاز شده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: این سرعت بخشی ها در حوزه ساخت و ساز و معاملات مسکن اثرش را در نرخ معاملات خرید و فروش و ساخت و ساز نمایان کرده و با مهار شدن نرخ تورم امیدواریم این اثر گذاری که امسال شاهد بودیم بتواند در نرخ اجاره بهای مسکن هم خودش را نشان دهد چرا که نرخ اجاره بها نیز تابعی از نرخ مسکن است.

وی تاکید کرد: امیدواریم مهاری که در تورم خرید و فروش مسکن شاهد بودیم بتواند اثرش را در نرخ اجاره بها در سال آینده بگذارد.

انتهای پیام/

۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 50186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =