خدمت‌رسانی گشت حامی شهر و مددسراهای منطقه ۱۱ به افراد بی‌خانمان

شهردار منطقه ۱۱ از فعالیت گشت‌های شبانه این منطقه برای جلوگیری از در خیابان‌ ماندن شهروندان در شب‌های سرد سال خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه با تأکید بر حساسیت دوچندان عوامل و نیروهای مرکز خدمات اجتماعی این منطقه در شب‌های سرد سال برای کمک به افراد بی‌خانمان گفت: شهرداری منطقه ۱۱ با گشت حامی شهر خود از آبان‌ماه سال جاری، هر شب از ساعت ۹ شب تا ۵ صبح به گشت‌زنی در خیابان‌های منطقه پرداخته است. این اقدام در شب‌های سرد هفته گذشته با حساسیت دوچندان به اجرا درآمد.

موسوی با اشاره به پیش بینی تجهیزات و نیروی انسانی منطقه برای این امر افزود: یک خودرو ویژه گشت حامی شهر به همراه مددسراهای منطقه شامل مددسرای بهاران و دو مددسرای سیار در قالب دو اتوبوس که از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح در میدان راه‌آهن مستقرند، به این موضوع اختصاص یافته‌اند که افراد بی‌خانمان، کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌سرپرست و در راه‌ مانده، پس از شناسایی، به مراکز یادشده انتقال و اسکان داده می‌شوند و در آنجا تا صبح به استراحت می‌پردازند.

وی همچنین از کمک خودروهای پیک‌آپ شهربان به همین منظور، خبر داد و بیان کرد: با نواحی ۴گانه و شهرداران شب آنها نیز هماهنگ شده که خودروهای پیک‌آپ شهربان در صورت مشاهده افراد بی‌خانمان با مددکار مرکز خدمات اجتماعی تماس بگیرند و برای انتقال فرد به مددسراها اقدام کنند.

به گفته شهردار منطقه ۱۱ در هر شب به طور متوسط، ۱۰۰ نفر از خدمات مددسراهای این منطقه برای استفاده از گرما و تغذیه بهره‌مند می‌شوند.

گفتنی است مددسرای بهاران منطقه ۱۱ با ظرفیت ۲۰۰ نفر از شب از ساعت ۱۷ آماده پذیرش افراد بی‌خانمان است که افراد با مراجعه به این مرکز، پس از تحویل لباس خود به جامه‌داری، استحمام و دریافت لباس اسکان، یک وعده غذا دریافت می‌کنند و در صورت نیاز به خدمات درمان، از درمان سرپایی توسط یک بهیار نیز بهره‌مند می‌شوند که در صورت وجود مشکل حادتر با تماس با اورژانس به مراکز درمانی منتقل خواهند شد.

انتهای پیام/

۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
کد خبر: 50633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =