بهره‌برداری همزمان و آنلاین از ۴ پروژه تکمیلی در خطوط ۳ و ۴ شبکه مترو تهران به ارزش ۶۰ میلیارد تومان

در ادامه روند تکمیل نواقص ایستگاه‌های خطوط ۳ و ۴ مترو تهران، ۴ پروژه تکمیلی به ثمر نشست تا این دو خط شبکه مترو نیز از بهره‌برداری‌های آخر سال ۱۴۰۲ بهره‌مند شوند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، "پرویز ظهراب‌زاده" معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران در خصوص اقدامات اخیر برای رفع نواقص خطوط ۳ و ۴ شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت گفت: به موازات تلاشهای صورت گرفته جهت افتتاح ایستگاه‌های جدید و همچنین پیگیری عملیات اجرایی خطوط جدید شبکه مترو تهران، برنامه رفع نقائص خطوط هفتگانه فعلی نیز با قوت دنبال می‌شود.

در همین راستا، هفته جاری سیستم تخلیه آب زائد و فاضلاب ایستگاه‌های حسین آباد و اقدسیه تکمیل و وارد شبکه بهره‌برداری شد. از طرفی ۲/۵ کیلومتر (دو و نیم کیلومتر ) مسیر زهکش تونل نیمه شمالی خط ۳ مترو در محدوده بزرگراه شهید صیاد شیرازی (از ایستگاه نوبنیاد تا بعد از ایستگاه حسین آباد) کامل و در نهایت بزرگترین سیستم اطفاء حریق پایانه‌های مترویی کشور در پایانه زیرزمینی اکباتان که مربوط به خط ۴ مترو می‌شود، افتتاح شد.

 ظهراب‌زاده، شروع برخی از این پروژه‌های تکمیلی را در نیمه دوم سال جاری عنوان کرد و افزود: با تامین اعتبارات لازم، پروژه‌های تکمیلی خطوط مترو به مرور زمان در حال انجام هستند؛ به طور مثال فقط برای پروژه تامین سیستم آتش نشانی پایانه مترویی اکباتان، مبلغی در حدود ۲۸ میلیارد تومان هزینه شد که البته با توجه به ارزش بالای ناوگان حمل و نقلی مستقر در این پایانه، الزامی و ضروری بود.

پروژه احداث مسیر زهکش تونل نیمه شمالی خط ۳ مترو در محدوده بزرگراه شهید صیاد شیرازی هم ۱۷ میلیارد تومان هزینه در برداشت که ظرف یک سال به ثمر نشست.

معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران، هزینه صورت گرفته برای تکمیل سیستم تخلیه آب زائد و فاضلاب دو ایستگاه حسین آباد و اقدسیه را در مجموع ۱۴ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این دو طرح ضروری نیز از اوایل آبان ماه آغاز و ظرف مدت زمان کمتر از ۵ ماه به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 51249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =