سیاست‌های تشویقی با هدف جذب جمعیت ساکن در منطقه ۱۱

شهردار منطقه ۱۱ با اشاره به بررسی‌های پایانی سال پروژه‌های حوزه‌های مختلف مدیریت شهری، حرکت به سمت حفظ و تقویت جمعیت ساکن را سیاست کلی این منطقه در سال جدید خواند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه ۱۱ با تأکید بر توسعه متوازن در همه حوزه‌های مدیریت شهری در منطقه ۱۱ گفت: طی سال گذشته تلاش ما بر این بوده که در همه بخش‌های خدمات شهری، عمرانی، ترافیک، اجتماعی و... پروژه‌هایی کارآمد تعریف و به مرحله اجرا گذاشته شود و چنین نباشد که به یک حوزه متمرکز شویم و از حوزه‌های دیگر غافل بمانیم.

موسوی با اشاره به ویژگی‌های منطقه ۱۱ پایتخت افزود: این منطقه مرکزی تهران به دلیل بافت تجاری و قدیمی خود با دو مسأله بافت فرسوده و مهاجرت جمعیت مسکونی روبه‌روست و ازاین‌رو پیش‌گرفتن سیاست‌های تشویقی با هدف جذب جمعیت ساکن، نوسازی بافت فرسوده و رشد اجتماعی و امنیت منطقه از مهم‌ترین سیاست‌های منطقه ۱۱ در سال جدید به شمار می‌رود.

گفتنی است جلسات تخصصی پایانی سال معاونت‌های ترافیک، عمران، خدمات شهری و اجتماعی به صورت مجزا با حضور معاونان و رؤسای ادارات در تاریخ‌های ۱۹ و ۲۰ اسفند ماه در دفتر معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، بررسی وضعیت عقب‌ماندگی حوزه‌ها از برنامه‌های سال جاری، وضعیت پیشرفت فیزیکی، ریالی و هزینه‌کرد قراردادها، وضعیت قراردادهای در دست انعقاد، اعتبارات بلاتکلیف حوزه‌ها، بررسی و ارائه راهکار برای تسریع روند پروژه‌ها و هزینه‌کرد اعتبارات از جمله اهداف این جلسات بوده که مرمت ساختمان‌های زیرساخت حوزه اجتماعی، احداث زمین‌های چمن‌های مصنوعی با هدف افزایش سرانه ورزشی منطقه، توسعه و افزایش فضای سبز، کمک به نوسازی بافت فرسوده، بهسازی و مرمت بوستان‌ها، تجهیز مجموعه شهربانو و احداث ساختمان پایانه معین، عقد قراردادهای تازه در حوزه خدمات شهری، ترافیک و... از جمله مصوبات آن بوده‌اند.

انتهای پیام/

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 51388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =