حرکت به سوی خودروهای برقی یک ضرورت است/ باید اجازه داد مردم از بین خودروهای داخلی و خارجی انتخاب کنند

یک فعال حوزه خودرو گفت: حرکت به سوی خودروهای برقی در واقع یک ضرورت است.

علی خسروانی، فعال حوزه خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، در خصوص واردات خودروهای برقی اظهار کرد: حرکت به سوی خودروهای برقی در واقع یک ضرورت است؛ انتخاب ما نیست بلکه انتخاب دنیاست. دلیل آن خوب است یا بد، توجیه دارد یا ندارد، موضوع دیگری است و واقعیت این است که دنیا به سمت آن حرکت می کند.

وی افزود: بنابراین برای اینکه ما دوباره از قافله عقب نمانیم خیلی زود به این سمت تغییر جهت دادیم اما به نباید تندروی کنیم و صرفاً به سمت محصول برویم و پایه را فراموش کنیم.

این کارشناس ارشد اقتصادی ادامه داد: یک ایراد دیگری که به خودروهای برقی می‌گیرند بحث زیرساخت است که من این را خیلی قبول ندارم. به نظر من زیرساخت در صورت نیاز گسترش پیدا می‌کند نه در صورت اینکه ما ابتدا زیرساخت را درست کنیم. زمانی که موبایل آمد، مگر همه جا آنتن داشت؟همه جا دکل داشتیم؟ولی به اندازه‌ای نیاز ایجاد شد که زیرساخت آن هم آماده شد.

وی افزود: امیدواریم خودروهای برقی نیز وارد شود زیرساخت آن هم به تناسب، گسترش می‌یابد. موضوع خودروهای برقی موضوع خوب و جذابی است، دنیا هم به این سمت می رود و تکنولوژی آن را هم دارد و به نظر می‌رسد که به موقع اقدام کرده‌ایم.

خسروانی با بیان اینکه خودرویی که خودروسازان داخلی به مردم می‌فروشند، گران و بی‌کیفیت‌تر از نمونه خارجی است و باید اجازه داد مردم خودشان بخرند، گفت: حالا شهرداری به این نتیجه رسیده که اتوبوس‌های خارجی با کیفیت و ارزانتر است و بنده معتقدم امروز که این موضوع را درک کردند، نه در حوزه مدیریت شهری بلکه در حوزه بازار هم باید به داد مردم برسند.

وی با بیان اینکه وسایل نقلیه وارداتی ارزان‌تر از وسایل داخلی است، یادآور شد: هدف ما نجات از آلودگی هوا و ترافیک است و اگر کار به انتها برسد سال آینده بهار حمل و نقل عمومی خواهد بود.

انتهای پیام/

۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 51600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =