مردم از ۱۲ فروردین ۵۸ برای حفظ و سربلندی نظام اسلامی پای کار هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: از ۱۲ فروردین ۵۸ تاکنون مردم با حضور خود در عرصه‌های مختلف، نقش موثری در حفظ و سربلندی این نظام مقدس داشته‌اند و صفحات درخشانی از افتخارات ملت ایران را قم زده‌اند.

به گزارش خبرنگار شهر؛ دهمین آیین تکریم پرچم به مناسبت روز بزرگداشت جمهوری اسلامی ایران صبح امروز _دوازدهم فروردین ماه ۱۴۰۳_ با حضور عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه و جمعی از سفرای کشورهای خارجی در منطقه گردشگری عباس آباد برگزار شد.

در این آیین سخنگوی وزارت امور خارجه با تبریک روز بزرگداشت جمهوری اسلامی ایران گفت: اهتزاز عزت‌مندانه پرچم ایران مرهون رهبری الهی امام خمینی درایت و تدبیر جانشین ایشان آیت الله خامنه‌ای و فداکاری شهیدان، جانبازان، آزادگان و ملت ایران است؛ ملتی که  با ۴ دهه قبل با حضور خود توانستند در بیست و دوم بهمن ماه ۵۷ نظام شاهنشاهی را شکست داده و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند.

وی ادامه داد: دقیقاً ۵۰ روز پس از این افتخار بزرگ بار دیگر ملت ایران پای صندوق‌های رای آمدند و با انتخاب خود جمهوری اسلامی ایران را به عنوان نظام قانونی برآمده از انقلاب برگزیدند.

کنعانی افزود: از ۱۲ فروردین ۵۸ تاکنون مردم با حضور خود در عرصه‌های مختلف، نقش موثری در حفظ و سربلندی این نظام مقدس داشته‌اند و صفحات درخشانی از افتخارات ملت ایران را قم زده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخش پایانی سخنان خود  با اشاره به دستاوردهای مدیریت دیپلماسی کشور در سال ۱۴۰۲ گفت: سالی که گذشت در حوزه ارتباط با کشورها ومجامع و سازمان‌های بین‌المللی سال پرباری برای نظام جمهوری اسلامی ایران بود در ۱۴۰۳ نیز ما آمادگی گسترش روابط خود با دیگر نهادها و کشورهای جامعه جهانی را مبتنی بر منافع مشترک و احترام متقابل داریم.
خصوصاً در شرایط امروز که شاهد رخ دادن اتفاقات تلخ در فلسطین هستیم،همکاری و تعامل میان کشورها برای توقف ماشین جنگ رژیم صهیونی بیش از پیش احساس می‌شود.

انتهای پیام/

۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 52111

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =