گشایش در فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی/ عملیات سازه‌ای نخستین پل به اتمام رسید

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از اتمام عملیات بتن‌ریزی عرشه پل تقاطع بزرگراه شهید بروجردی با خیابان باغ انگوری در محدوده بازار آهن جنوب غرب تهران خبر داد.

مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره آخرین وضعیت فاز دوم پروژه بزرگراه شهید بروجردی با بیان اینکه این قطعه از ۶ دستگاه پل برخوردار خواهد بود، گفت: عملیات سازه‌‎ای نخستین پل این مقطع بزرگراهی در تقاطع با خیابان باغ انگوری به اتمام رسیده و ۵ دستگاه پل باقیمانده، در تقاطع بلوار بهار احداث می‌شود.

وی ادامه داد: پل خیابان باغ انگوری که به صورت دال بتنی حفره حفره (مجوف) اجرا شده، دارای ۲۲ شمع، ۴ پایه بتنی و ۲ دهانه است. طول این پل که به صورت رفت و برگشت طراحی شده، ۵۴ متر و عرض آن ۲۲ متر است و دارای دو خط عبوری و یک پیاده رو در هر مسیر است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران افزود: احداث این پل که در بهار سال ۱۴۰۲ آغاز شد، متعاقب عبور از برخی معارضین تاسیساتی نظیر لوله‌های آب و تیرهای برق فشارقوی، به اتمام رسیده است. برای اجرای این پل ۳۶۰ تن آرماتوربندی و ۱۴۲۰ مترمربع قالب‌بندی صورت گرفته و با احتساب هزار مترمکعب بتن اجرا شده در هفته گذشته، در مجموع دو هزار مترمکعب بتن‌ریزی برای اجرای عرشه آن انجام شده است.

صداقتی برنامه زمان‌بندی تعیین شده برای اتمام عملیات اجرایی پل باغ انگوری را خردادماه امسال اعلام کرد و افزود: بهره‌برداری از این پل منوط به رفع معارضین ملکی بخش شمالی کندروی بزرگراه شهید بروجردی بوده و با گشایش آن، علاوه بر بهبود دسترسی‌های محلی به بازار آهن، اتصال به غرب بزرگراه شهید بروجردی و بزرگراه آزادگان تسهیل می‌شود.

 به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، پیشرفت عملیات اجرایی فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی به مرز ۲۶ درصد رسیده و از ۵ دستگاه پل تقاطع بلوار بهار، ۲ پل در مراحل اولیه اجرای شمع، ۲ پل در مرحله سونداژ و یک پل نیز در مرحله تایید نقشه است.

به گزارش خبرنگار شهر، احداث فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی به طول یک کیلومتر حد فاصل میدان الغدیر تا ابتدای بلوار بهار، در دوره ششم مدیریت شهری از تیرماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

بزرگراه شهید بروجردی شامل دو مسیر تندروی شمالی و جنوبی در سطح منفی یک هریک دارای ۳ خط عبوری و یک لاین اضطرار و دو کندروی شمالی و جنوبی در سطح صفر هریک با ۲ خط عبوری است.

انتهای پیام/

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 53000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =