در راستای حفظ محیط زیست و تشویق شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه برقی و پاک، پیک موتوری برقی جایگزین موتورها با سوخت فسیلی در محدوده بازار تهران می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، زینب عبادی معاون حمل ونقل وترافیک منطقه ۱۲ گفت: طبق مصوبه شورای ترافیک شهر تهران ورود هرگونه وسیله موتوری با سوخت فسیلی به داخل محدوده بازار ممنوع است و به موتورسواران مجوز یا کارت ورود به محدوده داده می شود و موتورهای بدون مجوز ضبط و به پارکینگ منتقل خواهند شد.

معاون حمل و نقل وترافیک منطقه ۱۲ بیان کرد: طبق این مصوبه می بایست در راستای تشویق شهروندان به استفاده از موتورهای برقی تسهیلات ویژه ای برای این افراد مانند ورود به محدوده بازار بدون مجوز در نظر گرفته شود.

وی افزود: با توجه به جمعیت شناور روزانه بازار بالغ بر ۲ میلیون نفر و جلوگیری از آلودگی هوا وحفظ سلامتی شهروندان ، استفاده از پیک موتوری برقی به جای موتورهای فسیلی برای جابه جایی بار اصناف در محدوه بازار در نظر گرفته شده که به زودی این طرح اجرایی خواهد شد.

عبادی عنوان کرد: این موتورها با استفاده از باتری شارژی تا ۹۰ کیلومتر قادر به حرکت خواهند بود که در کیوسک های در نظر گرفته شده می توانند پس از ۹۰ کیلومتر ، باتری خود را با باتری تازه شارژ شده مبادله کنند.

انتهای پیام/

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
کد خبر: 53828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =