قرارگاه سلامت و جمعیت شهر تهران تشکیل می‌شود

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: شهردار تهران از ابتدا در دستور کار خود ۸ قرارگاه را تعریف کرد. موضوع سلامت یکی از موضوعات ۸ قرارگاه است که با عنوان قرارگاه سلامت و جمعیت شهر تهران تشکیل خواهد شد.

حمید صاحب، مدیرکل سلامت شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با تاکید بر اینکه ماهیت سلامت بین بخشی است، مطرح کرد: زمانی ما به دستاوردهای برنامه‌های ارتقای سلامت دست خواهیم یافت که تمام سازمان‌ها و نهادهای ذیربط در حوزه ماموریتی خود مشارکت داشته باشند. یک نهاد و یک سازمان به تنهایی نمی‌تواند موضوع سلامت را پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه شهردار تهران از ابتدا در دستور کار خود ۸ قرارگاه را تعریف کرد، بیان داشت: موضوع سلامت یکی از موضوعات ۸ قرارگاه است که با عنوان قرارگاه سلامت و جمعیت شهر تهران تشکیل خواهد شد و هم‌اکنون نیز دبیرخانه آن در اداره کل سلامت شهرداری تهران قرار دارد.

صاحب افزود: مقدمات ایجاد قرارگاه فراهم شده است و مکاتبات را نیز انجام دادیم انشالله پس از انتخابات ریاست جمهوری اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی در خصوص نهادهایی که اعضای قرارگاه را تشکیل خواهند داد، گفت: عوامل داخل شهرداری اعم از سازمان ورزش، محیط زیست، آتش‌نشانی، آموزش‌های شهروندی و... از جمله اعضای این قرارگاه هستند. در خارج از شهرداری نیز دانشگاه‌ها، هلال احمر، بهزیستی، کمیته امداد، آموزش و پرورش و... از جمله سازمان‌هایی هستند که در قرارگاه سلامت و جمعیت شهر تهران شرکت خواهند داشت.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در این قرارگاه در حوزه پیشگیری عمل خواهیم کرد، اظهار داشت: در قرارگاه هماهنگی در خصوص برنامه‌های آموزشی و مهارتی را با کمک دستگاه‌های مختلف انجام خواهیم داد. به عنوان مثال به کسانی که در معرض آسیب هستند و یا با آسیب زندگی می‌کنند و همچنین مادران کم ‌برخوردار در سطح محلات کمک خواهیم کرد تا در برنامه‌های آموزشی و مهارت‌های زندگی مشارکت داشته باشند و در نهایت به آن‌ها تسهیلات شهری ارائه می‌کنیم.

وی افزود: ما معتقد هستیم هرکاری را که انجام می‌دهیم در نهایت باید منجر به توانمندسازی مردم و جلب مشارکت شهروندان در موضوع برنامه شود. به این امر شناسایی و بسیج گروه‌های مردمی در راستای اهداف سلامت و برنامه‌های ارتقای سلامت گفته می‌شود.

صاحب در پایان تاکید کرد: برنامه‌های قرارگاه به تمام گروه‌های سنی، اجتماعی اعم از سالمندان، معلولین، مادران، نوجوانان، کودکان و... اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/

۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 56257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =