از یخ در بهشت تا مهر و ماه

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران برنامه‌های اوقات فراغت تابستان ۱۴۰۳ را با عنوان «زنگ تابستان» تشریح کرد.

مهدی امیری، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر از ابلاغ برنامه های اوقات فراغت تابستان ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: همزمان با آغاز دهه ولایت و شروع فصل تعطیلی مدارس، با همکاری و مشارکت نهادها و ادارات درون و بیرون شهرداری نسبت به تدوین برنامه های اوقات فراغت تحت عنوان زنگ تابستان اقدام کرده ایم. 

وی افزود: هرسال در تابستان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در مدارس منتخب نسبت به برپایی پایگاه های تابستانی اقدام می کنند. در تعامل با ادارات آموزش و پرورش مناطق شهر تهران، ویژه برنامه تابستان داغ شامل پخش فیلم های ویژه نوجوانان، اردوهای تفریحی_آموزشی، نمایش های میدانی، اجرای بازی های گروهی و سنتی،  تشکیل گروه های هنری شامل سرود دانش آموزی، نمایش، تئاتر عاشورائی، مسابقات کتابخوانی و ... در این مدارس برگزار خواهد شد. 

امیری در ادامه از برنامه ای تحت عنوان یخ در بهشت نام برد و در توضیح آن گفت: مجموعه ای از اردوهای تفریحی و آموزشی را برای گروه های مخاطب این اداره کل شامل کودکان و اعضای کانون نوجوانان و شهرداران مدارس به همراه خانواده هایشان پیش بینی کرده ایم. تهران گردی با خانواده  با مشارکت ستاد گردشگری در مناطق ۲۲گانه نیز برنامه دیگری است که اجرا خواهد شد. اعزام کودکان محلات شهر دوستدار کودک به مجموعه فرهنگی تفریحی دارآباد به منظور استفاده از مراکز تفریحی آموزشی هیومن پارک و دکترلند و بازدید از موزه حیات وحش دارآباد هم به میزبانی شهرداری منطقه یک تحت عنوان نشاط کودکانه برگزار خواهد شد.

وی افزود: مهر و ماه ویژه برنامه اردویی دبیران و اعضای کانون نوجوانان محلات شهر تهران و والدین ایشان است که در قالب ۲ اردوی مادر و دختری و پدر و پسری در بوستان های شهر تهران برگزار خواهد شد. ضمن اینکه در نیمه دوم شهریور ویژه برنامه در مسیر آسمان را در محل توچال تهران برای همین گروه مخاطب پیش بینی کرده ایم.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری در ادامه از اجرای برنامه زنگ آخر ویژه  شهرداران مدارس شهر تهران خبر داد که در روزهای ۱۱ و ۱۲ تیرماه  به میزبانی شهرداری منطقه ۱۶ در محل فرهنگسرای بهمن برگزار خواهد شد و اضافه کرد: با همکاری اداره کل سلامت، فرآموز سیار در طول تابستان در بوستان های محلات دوستدار کودک اجرای برنامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت ترویج کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان گفت: با اختصاص اشتراک فیدیبو برای اعضای کانون نوجوانان،در طول تابستان پویش های کتابخوانی تحت عنوان تابستان خواندنی برگزار خواهد شد.  

امیری در ادامه تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن ماه محرم و ایام عزای سرور و سالار شهیدان در تابستان، برپایی پردیس کودکانه در دهه اول ماه محرم در جوار مساجد، تکایا و هیئت های بزرگ شهر، همچنین برپایی تکیه کودکان در محلات دوستدار کودک در روز چهارم محرم و اجرای یک مراسم مذهبی توسط کانون نوجوانان هر منطقه  تحت عنوان تکیه نوجوانی در دستور کار قرار دارد.

امیری در توضیح جزئیات ایستگاه های گفت و شنفت که همزمان با آغاز فصل تابستان در مناطق ۲۲ گانه شروع و در طول سال ادامه خواهد داشت هم گفت: این برنامه یک گفت و گوی تعاملی است که در قالب استفاده از تجارب شهروندان در موضوعات خاص آموزش های شهروندی با راهبری یک کارشناس متخصص به عنوان تسهیلگر و با هدف آموزش غیر مستقیم در بوستان های شهر تهران برگزار می شود. همایش های شهروند متعالی نیز از جمله سرفصل های کاری این اداره کل است که در طول تابستان نیز برای سه گروه مخاطب اصلی والدین دارای فرزند نوجوان، انجمن اولیا و مربیان مدارس و نوجوانان با موضوع سواد رسانه برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/

۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰
کد خبر: 56617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =