استفاده از ظرفیت‌های مردمی در «محرم شهر» قابل تقدیر است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در بازدید از «محرم شهر» گفت: خوب است که چنین رویدادهایی در سطح محلات شهر نیز برگزار شده و با همکاری گروه‌های مردمی، نمونه‌های بیشتری از آن برگزار شود.

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از روند برگزاری رویداد آئینی محرم شهر در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با اشاره به خانواده‌محوری این رویداد گفت: امروز این توفیق را داشتم که در رویداد آیینی محرم شهر حضور پیدا کردم؛ خوشحالم که شهروندان تهرانی همراه با خانواده‌هایشان به این مجلس عزاداری آمده‌اند و در برنامه‌های متنوع آن شرکت می‌کنند. به نظرم این موضوع، نقطه مثبت رویداد محرم شهر است.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های مردمی در رویدادهای آیینی گفت: موضوع مهمی که باید به آن اشاره کنم، حضور گسترده نیروهای داوطلب و جهادی در بخش‌های مختلف این رویداد است. استفاده از این ظرفیت‌های مردمی موضوع بسیار مهمی است و نشان‌دهنده عشق و ارادت مردم ایران به سیدالشهدا است. مردم ما با هر نوع گرایش و عقیده‌ای، امام حسین را از عمق جانشان دوست دارند. برای مثال، حضور گروه‌ جهادی «منتظران شهادت» در چایخانه کشتی سفینه النجاه و خدمت‌رسانی ده‌ها نفر از نوجوانان برای پذیرایی از زایران حسینی بسیار قابل تقدیر است.

وی افزود:‌ در همین چایخانه با دختر نوجوانی آشنا شدم که تمام روزهای برگزاری محرم شهر سال گذشته در میدان آزادی حضور داشته و به صورت داوطلبانه در چایخانه کمک می‌کرده است و ظاهرا امسال هم در تمام 12 روز گذشته حضور داشته است. دقت داشته باشید عشق و ارادت به امام حسین علیه السلام، فقط مخصوص فرهنگ شیعی نیست، بلکه در بین اهل سنت و مسیحیان نیز رگه‌های پررنگی از عشق و علاقه به سیدالشهدا دیده می‌شود.

پیرهادی با اشاره به طراحی المان‌های عاشورایی در رویداد محرم شهر، تاکید کرد: طراحی و ساخت کشتی سفینه النجاه که یادآور حدیث مشهور «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» است، پیام‌های زیادی برای نسل جوان دارد و آنها را به صورت غیرمستقیم با آموزه‌های حسینی آشنا می‌کند. علاوه براین، فضاسازی صورت گرفته در میدان آزادی به خوبی تداعی‌کننده بین‌الحرمین است و حال و هوای معنوی زیارت اربعین سیدالشهدا را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در پایان گفت: به نظرم خوب است که چنین رویدادهایی در سطح محلات شهر نیز برگزار شده و با همکاری تسهیل‌گرایانه مساجد، حسینیه‌ها و گروه‌های مردمی، نمونه‌های بیشتری از این برنامه‌ها برگزار شود.

انتهای پیام/

۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 58557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =