ابلاغ شیوه‌نامه انتخاب کارمند نمونه سال ۱۴۰۳

اکبر مردانی با اشاره به ضرورت تجلیل و قدردانی از تلاش‌ بی‌وقفه و عملکرد برجسته کارمندان نمونه و مسئولیت‌پذیر در دستیابی به اهداف و رسیدن به نتایج مطلوب در سازمان، از ابلاغ دستورالعمل نحوه انتخاب کارمند نمونه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل سرمایه‌انسانی شهرداری‌تهران، اکبر مردانی مدیر کل سرمایه ‌انسانی ضمن بزرگداشت هفته دولت و روز کارمند گفت: باتوجه به نامگذاری روز چهارم شهریورماه به نام «روز کارمند»، دستورالعمل نحوه انتخاب کارمندان و مدیران نمونه شهرداری ‌تهران در بیست و سومین جشنواره شهید رجایی تهیه و ابلاغ شد.

وی با بیان‌ این‌ که انتخاب و معرفی کارمندان نمونه یکی از اصولی‌ترین روش‌های انگیزشی برای تشویق، بهبود عملکرد و بهره‌وری در میان مدیران و کارکنان است؛ افزود: کلیه کارمندان ثابت، رسمی، قراردادی شرکت خدمات اداری شهر، مؤسسه هادیان شهر، طرف قرارداد مستقیم سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران (قرارداد دائم و مدت‌معین) شاغل در مشاغل کارمندی مشمول این دستورالعمل می‌باشند و از سوی کمیته ارزیابی محل خدمت انتخاب و معرفی خواهند شد.

به گفته مردانی از مزایای تشویق کارکنان می‌توان به ایجاد انگیزه و ارتقاء سطح رضایت‌مندی در آنان اشاره کرد که در نهایت منجر به افزایش توانایی، توسعه مهارت و بهبود کارکرد، فرهنگ سازمانی و کیفیت خدمات خواهد شد.

این مقام مسئول شاخصه‌های انتخاب کارمند نمونه را داشتن روحیه و انگیزه فعالیت و کار و تلاش، وفاداری به سازمان و برنامه‌های سازمانی، پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی، رعایت و گسترش ارزش‌های اسلامی، داشتن وجدان کاری، تکریم و برخورد مناسب با ارباب رجوع، رعایت کامل قوانین و مقررات و سلسله مراتب اداری، رعایت نظم و انضباط اداری، خلاقیت و نوآوری، ارائه طرح‌های جدید و پیشنهادات ارزنده، تقویت روحیه کارگروهی و مشارکتی و صرفه‌جویی در بیت‌المال عنوان کرد.

مدیرکل سرمایه‌انسانی در ادامه کسب نمره ارزشیابی ۸۰ به بالا از سوی کمیته ارزیابی و مدیران مستقیم، داشتن حداقل ۸ سال سابقه خدمت در شهرداری‌ تهران (در شرایط خاص به استثنای مدیران انتصاباتی)، داشتن اشتغال به‌کار عملی حداقل به مدت یک‌سال در واحد محل خدمت فعلی، کسب نمره ارزشیابی ۹۰ به بالا برای کارمندان ثابت و ۸۵ به بالا برای کارمندان قراردادی در پایان سال ۱۴۰۲ از شرایط لازم برای انتخاب کارمندان نمونه می‌باشد.

وی در خاتمه اظهار داشت: کارمندان دارای رأی تخلفات اداری طی ۴ سال گذشته و همچنین مدیران و کارمندانی که از سال ۱۳۹۹ به بعد به‌عنوان مدیر و یا کارمند نمونه انتخاب شده‌اند، مشمول این شیونامه نخواهند بود.

انتهای پیام/

۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 59178

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =