پروژه‌های مسکن شهرداری تهران در قاب رسانه‌های خبری

رسانه‌های خبری در پی نشست تبیین دستاوردهای قرارگاه مسکن شهرداری تهران به جزییات اقدامات این قرارگاه پرداختند.

به گزارش خبرنگار شهر، نشست تبیین دستاورهای قرارگاه مسکن شهرداری تهران پیرامون اقدامات شهرداری در حوزه مسکن در روز -دوشنبه مورخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۳- با حضور اصحاب رسانه برگزار شد که در حاشیه این نشست از خبرنگاران خواسته شد در صورت تمایل از ۲۰ هزار واحد مسکونی قرارگاه مسکن شهرداری پایتخت بازدید کنند که برخی از خبرنگاران به بازدید از پروژه ها پرداختند.

به دلیل جذابیت موضوع این نشست بازخورد قابل توجهی در رسانه‌های مطرح خبری داشت که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم.

ساخت‌ و سازها در تهران رو به رشد

روزنامه ایران در این‌باره گزارشی با عنوان «ساخت‌ و سازها در تهران رو به رشد» منتشر کرد.

در این مطلب آمده است:

به گفته سید مهدی هدایت، بدون حضور شهرداری‌ها نمی‌توان موضوع مسکن را در هیچ شهری حل کرد. بر اساس قانون، شهرداری اختیار ورود در حوزه مسکن را دارد و باید از ظرفیت‌های خود استفاده کند تا موانع برای سرمایه‌گذارها رفع شود. در واقع شهرداری تنها مسکن معوض را در بافت‌های فرسوده می‌سازد و قسمت عمده کار توسط بخش خصوصی انجام می‌شود. از این‌رو باید ظرفیت‌ها شناسایی می‌شدند و پای کار می‌آمدند. اکنون این کار انجام شده و تفاهمنامه‌های زیادی هم به امضا رسیده‌ و حدود ۵۳۲ هزار واحد در این تفاهمنامه‌ها قید شده است.

به اعتقاد مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، موضوع مهم دیگر تأکید بر مسائل شهرسازی است. همه پروژه‌ها مراحل قانونی خود را طی کرده و محلات الگو نیز تعریف شده‌اند تا خدمات در کنار ساخت مسکن تأمین شوند. این در حالی است که در محدوده بافت‌های فرسوده هم موانع برداشته شده و آمار نوسازی به دوونیم برابر رسیده است.

متن کامل خبر را  اینجا بخوانید.

قفل اجاره‌نشینی با ۲۰۰ هزار کلید شکسته می‌شود

خبرگزاری فارس نیز دو مطلب با عناوین «قفل اجاره‌نشینی با ۲۰۰ هزار کلید شکسته می‌شود؛ شهرداری تسهیل‌گر ساخت مسکن شد» و این «۲۷۸هزار واحد به مرحله صدور دستور نقشه رسیده است» منتشر کرد.

در گزارش خبرگزاری فارس ضمن اشاره به معضل اساسی پایتخت‌نشینان(بحث مسکن) به نقش شهرداری‌ها در این حوزه اشاره و در نهایت به بیان اقدامات شهرداری تهران از جمله ایجاد قرارگاه جهادی گامی نو به‌ سوی توسعه شهر و تأکید شهرداری تهران برای ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی پرداخته شده است.  

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.

در مطلب دیگری خبرگزاری فارس تلاش شده تا به جزییات پرداخته شود. به طوری که مطلب « ۲۷۸ هزار واحد به مرحله صدور دستور نقشه رسیده است» نیز آورده شده است:

سید مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران در نشست تبیین دستاورهای قرارگاه مسکن شهرداری تهران پیرامون اقدامات شهرداری در حوزه مسکن با نشان دادن چندین تصویر از مراحل پیشرفت ساخت مسکن در مناطق مختلف به تشریح آنها پرداخت و گفت: صحبتی که مبنی بر اجرایی نشدن ساخت مسکن توسط شهرداری مطرح شده، صحت ندارد. قرارگاه مسکن یکی از موفق‌ترین قرارگاه بود. پروژه بعدی نفرآباد منطقه ۲۰ در مرحله نازک‌کاری است.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

ساخت ۲۸۵ هزار خانه برای تهرانی‌ها

روزنامه همشهری نیز در روزنامه خود خبری با عنوان ساخت ۲۸۵ هزار خانه برای تهرانی‌ها به این مهم پرداخته است که در آن به فعال بودن کارگاه‌های قرارگاه مسکن و اقدامات شهرداری از جمله اینکه ۲۰۰ هزار خانه در مرحله اخذ پروانه و آغاز عملیات است و ۸۵ هزار خانه در مرحله اجرا و عملیات ساخت و ساز است، اشاره کرده است.

برای دانلود فایل پی دی اف روزنامه به اینجا مراجعه کنید.

مسکن شهرداری، شورای رسانه‌ای

سایت خبری جوان آنلاین نیز گزارشی با عنوان «مسکن شهرداری، شورای رسانه‌ای» منتشر کرد.

در ابتدای این گزارش آورده شده است؛ ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن از سوی شهرداری تهران با حاشیه‌هایی همراه بوده‌است. برخی اعضای شورای شهر این ادعای شهرداری را غیرواقعی قلمداد می‌کنند. در حالی که آمارها از میانگین متری ۸۵ میلیون تومان برای هر آپارتمان در تهران حکایت دارد، به سرانجام رساندن وعده‌های مسکنی، نقش مهمی در کاهش هزینه‌های خانوار دارد.

شهرداری به‌رغم اینکه وظیفه مستقیمی برای ساخت مسکن ندارد، به این موضوع ورود کرده و برای آن قرارگاهی تشکیل داده‌است. اصحاب رسانه روز گذشته از روند احداث مسکن از سوی شهرداری پایتخت بازدید کردند. با حمایت دولت، احداث و واگذاری ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در تهران، دور از دسترس نیست.

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید. 

نگاهی به نقش قرارگاه مسکن شهرداری تهران در رونق خانه‌سازی

روزنامه کیهان نیز طی گزارشی با عنوان «نگاهی به نقش قرارگاه مسکن شهرداری تهران در رونق خانه‌سازی» به دستاوردهای مدیریت شهری در حوزه مسکن پرداخته است.

در این گزارش آمده است:

روز گذشته (۱۹ شهریورماه ۱۴۰۳) بازدید میدانی اصحاب رسانه از پروژه‌های قرارگاه مسکن شهرداری تهران برگزار شد. پروژه‌هایی مثل بازآفرینی پادگان جنگ‌افزارسازی در منطقه ۱۳ «ساصد» که با استعداد ساخت هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت است، یا پروژه ساخت مسکن ویژه آتش‌نشان‌ها به استعداد هفت هزار و ۸۰۰ واحد که در مرحله تکمیل اسکلت ساختمانی است.

مجموع پروژه‌های ساختمانی نمایش‌داده شده در بازدید میدانی روز گذشته، بالغ بر ۲۰ هزار واحد مسکونی بود. 

سیدمهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران در تشریح اقدامات شهرداری در نشست تبین دستاوردهای قرارگاه مسکن شهرداری تهران گفت: زمانی که قرارگاه تشکیل شد، یک کارگروه ایجاد شد. این کارگروه تمامی اراضی مستعد ساخت مسکن در شهر تهران را با رویکرد نوسازی بافت فرسوده و ناپایدار و همچنین محدوده بی‌دفاع شهری را شناسایی کرد. ما با بازیگران اصلی حوزه مسکن در شهر تهران حدود ۵۳۲ هزار واحد توانستیم تفاهمنامه امضا کنیم و بعد کارگروه تخصصی شهرسازی ایجاد شد که حدود ۲۸۵ هزار واحد از این تفاهمنامه‌ها به دستور نقشه رسیدند. باقی هم به دلیل قرار گرفتن زمین‌ها در پهنه سبز، باغات و یا مغایرت از دستور کار خارج شدند.

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 59598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =