فعال‌سازی یک پروژه عمرانی حیاتی با صرفه‌جویی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی در جنوب شرق تهران

در نشستی با حضور رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، مطالعات و طراحی‌های انجام شده به منظور تکمیل پل‌های ارتباطی خیابان‌های خاوران و ده‌حقی در محدوده مناطق ۱۴ و ۱۵ مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش شهر در نشستی با حضور آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و مدیران ارشد معاونت عمرانی، قائم مقام شهرداری منطقه ۱۴ و شهردار منطقه ۱۵، مطالعات و بازطراحی‌های اتصال پل‌های ارتباطی خیابان‌های خاوران و ده‌حقی به معابر مجاور ارائه و درباره جزئیات اجرایی این پروژه تبادل نظر شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهرن در جریان نشست مذکور با بیان اینکه پل‌های ارتباطی خیابان‌های خاوران و ده‌حقی، از بخش‌های باقیمانده تقاطع غیرهمسطح خیابان خاوران با بزرگراه امام علی (ع) به شمار می‌آیند، گفت: مطابق طراحی‌ دوره‌های پیشین مدیریت شهری، قرار بود ارتباط خیابان شوش به خیابان ده‌حقی از طریق پل‌های مذکور صورت پذیرد؛ اما با بازنگری‌های انجام شده توسط حوزه معاونت شهرسازی و معماری، محور شوش با توجه به هزینه‌های قابل ملاحظه آزادسازی پوسته، از حالت بزرگراهی خارج و پوسته ۴۵ متری پیش‌بینی شده به ۲۰ متر تقلیل یافت.
حق‌بین با اشاره به تصمیم مدیریت شهری به منظور تکمیل پل‌های نیمه‌تمام خاوران- ده‌حقی که متعاقب بازدید شهردار تهران در نخستین قرار خدمت منطقه ۱۵ در دستور کار قرار گرفت، گفت: تکمیل پل‌های مذکور براساس طرح اولیه و با توجه به تعدد معارضین ملکی، مستلزم صرف هزینه‌ای حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان بود. بنابراین با بازنگری طرح ضمن اعمال مطالعات مهندسی ارزش، برچیدن ۲ دهانه از پل شمالی و ۳ دهانه از پل جنوبی را به همراه تقلیل ارتفاع تعدادی از پایه‌ها و انجام اصلاحات هندسی در معابر مرتبط، به عنوان بهترین گزینه تکمیل این پل‌ها مطرح ساخت.
وی با تاکید بر اینکه تملک معارضات ملکی بر اساس طرح اولیه هزینه‌های قابل توجهی را به مدیریت شهری تحمیل می‌کند، خاطرنشان کرد: بازطراحی‌های انجام شده در سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران می‌تواند این پل‌های نیمه کاره را پس از سال‌ها به شبکه معابر موجود متصل ساخته و عواقب ترافیکی و اجتماعی ناشی از رهاسازی این سازه‌های نیمه‌کاره را برای همیشه برطرف سازد.گفتنی است، در نشست مذکور، جوانب مختلف مطالعات و بازنگری‌های صورت گرفته شامل شبکه جمع‌آوری و هدایت آبهای سطحی، مطالعات کلان‌نگر ترافیکی و هزینه‌های مترتب بر تخریب دهانه‌های اضافی مورد تشریح و بررسی قرار گرفت و بر لزوم تسریع در فرآیند آغاز عملیات اجرایی تاکید شد.
بر اساس این گزارش، سید محمد آقامیری نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری دویست و شصت و دومین جلسه شورای شهر تصریح کرد: معاونت فنی و عمرانی شهرداری در کنار کمیته عمران شورا طرح ابتکاری را پیش برد و بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در تملک ها برای اجرای پروژه صرفه‌جویی شد.
انتهای پیام/
۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 59818

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =