رونمایی از رویداد بزرگ تولید محتوای دیجیتال و آغاز رزمایش مهر محمدی در بسیج شهرداری تهران

هم‌زمان با هفته دفاع مقدس، طی مراسمی با حضور جانشین سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران، سه طرح فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج شهرداری تهران رونمایی و افتتاح شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج شهرداری تهران، ظهر امروز، دوشنبه، دوم مهرماه، در سومین روز از هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، سردار محمود توکلی، جانشین سپاه محمد رسول‌الله (ص) در ساختمان سازمان بسیج شهرداری تهران حضور یافت و به همراه محمدمهدی حسن‌زاده، مسؤول این سازمان و معاونان و مدیران این سازمان به افتتاح و رونمایی سه طرح فرهنگی و اجتماعی این سازمان پرداخت.

آغاز طرح مهر محمدی و توزیع ۲ هزار بسته لوازم التحریر

بر اساس این گزارش، در این مراسم، حسن‌زاده ضمن خیرمقدم به حضار و فرماندهان حوزه‌ها که از طریق ارتباط تصویری به صورت برخط در جلسه شرکت کرده بودند، نخست از آغاز طرح مهر محمدی و تهیه و توزیع ۲ هزار بسته لوازم التحریر بین دانش‌آموان نیازمند خبر داد و گفت: به دنبال اجرای طرح‌های نذر قربانی، سبدهای کالا و جهیزیه و... و با شروع سال تحصیلی، تهیه و توزیع این بسته‌ها در دستور کار سازمان بسیج قرار گرفته که فرماندهان بسیج حوزه‌ها در نمایشگاهی که برای لوازم التحریر ایجاد کرده‌اند، این بسته‌ها را توزیع خواهند کرد.

رونمایی از سایت جدید سازمان بسیج شهرداری تهران

وی سپس به رونمایی از سایت جدید سازمان اشاره کرد و افزود: از اتفاقات مبارکی که در ماه‌های اخیر به وقوع پیوست، فعال‌شدن روابط عمومی سازمان است که با اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌ای که طی این مدت از برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان صورت گرفت، شاهد این امر بودیم؛ به دنبال آن، یکی از دغدغه‌های ما، فعال‌شدن سایت سازمان بود که از طریق آن، باید فعالیت‌های سازمان بسیج در مجموعه شهرداری تهران به نمایش درآید.

مسؤول سازمان بسیج شهرداری تهران توضیح داد: بدون شک این حجم فعالیتی که دوستان ما در حوزه‌های مختلف سازمان بسیج شهرداری تهران به انجام می‌رسانند، موضوع مهمی است که متأسفانه تاکنون از نشر آنها غافل بوده‌ایم. هم‌اکنون با شروع‌به‌کار این سایت که به همت نمایندگی محترم ولی فقیه در سپاه و روابط عمومی سازمان راه‌اندازی شده، به این دغدغه به‌خوبی پاسخ داده خواهد شد و امروز نیز به بهانه هفته دفاع مقدس، شاهد رونمایی از پوسته جدید این سایت خواهیم بود که به همین مناسبت، خبرهای هفته دفاع مقدس در صفحه اصلی آن قرار گرفته است.

در ادامه سردار توکلی ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در سازمان در این هفته مبارک و تبریک این ایام به همه بسیجیان، ایثارگران و مجاهدان برحق نظام مقدس اسلامی گفت: یاد و نام شهدای گران‌قدر ۸ سال دفاع مقدس را گرامی می‌دارم؛ به‌ویژه شهدایی که از بدنه دولت و دستگاه‌های اجرایی، کار، مسؤولیت و پست خود را رها کردند و به جبهه‌ها شتافتند و برای دفاع از آب و خاکمان، جان خود را فدا کردند.

وی اقدامات انجام‌شده سازمان را در این ایام ستود و با اشاره به راه‌اندازی سایت افزود: طراحی این سایت اقدام ارزنده‌ای است و مهم‌ترین نکته در مورد آن، این است که دقت‌های لازم در استفاده از این ابزار اطلاع‌رسانی و ارتباط با مخاطب لحاظ شود؛ چراکه وقتی اسم بسیج روی این سایت است، تولید محتوا در آن حساسیت ویژه‌ای دارد و امنیت آن باید در اولویت قرار بگیرد.

کمک‌های مؤمنانه، انفاق به روش اخلاقی است

این فرمانده سپاه سپس درباره طرح مهر محمدی و دیگر طرح‌های معیشتی متذکر شد: عزیزان ما به خاطر داشته باشند که ما وقتی انفاق می‌کنیم، مورد انفاق را در واقع نزد خداوند می‌بریم. اگر با این دید به این کار بپردازیم، حتماً شأن آن نیازمندان و مخاطبان را در حد والا رعایت می‌کنیم و بااکرام، تعظیم و تکریم و بدون منت در این طرح و دیگر رزمایش‌های معیشتی و کمک‌های مؤمنانه عمل خواهیم کرد.

وی افزود: واژه مؤمنانه در نام‌گذاری این طرح، دربردارنده نکات و ظرایف اخلاقی در اجرای آن است که چه در برپایی موکب‌ها در مناسبت‌های مختلف در ایران و عراق و چه در اجرای رزمایش‌های معیشتی باید آن را لحاظ کرد.

سردار توکلی، توجه‌کردن و تذکردادن در مورد ایام‌الله و مناسبت‌هایی همچون هفته دفاع مقدس را دستور الهی دانست و بیان کرد: خداوند تبارک و تعالی به حضرت موسی (ع) در سوره ابراهیم (ع) می‌فرماید، قومت را از ظلمات خارج کن و به سمت نور ببر و به آنها ایام‌الله را تذکر بده؛ بنابراین توجه به ایام‌الله، ادای تکلیف الهی است که در شهر تهران در دوره‌های گذشته به آن کم‌توجهی می‌شد و در دوره جدید مدیریت شهری، به مدد همه بسیجیان پرتوان و مردم شریفمان، یک‌یک این ایام‌الله در حال زنده‌شدن‌اند و این توفیق بزرگی است که خداوند به ما داده است.

هفته دفاع مقدس، هفته‌ای که اراده خدا برای حفظ نظام محقق شد

وی همچنین یادآور شد: هفته دفاع مقدس، هفته و روزی بود که اراده خداوند در آن روی زمین محقق شد. همه دنیا دست‌به‌دست هم داده بودند که نظام مقدس اسلامی را براندازند، اما اراده خداوند این بود که این نظام مقدس به واسطه جوانان پاکی که رفتند و از آن دفاع کردند، حفظ شود.

افتتاح ورودی جدید ساختمان ستادی سازمان بسیج شهرداری تهران، رونمایی از پوستر رویداد تولید محتوا در فضای مجازی، افتتاح نمازخانه داخل ساختمان ستادی، رونمایی از کتاب‌هایی با موضوع کودک و نوجوان و با محوریت دفاع مقدس و... از جمله بخش‌های مختلف این مراسم بود.

نمایشگاه حجمی بصری دفاع مقدس

گفتنی است سردار توکلی در پایان از نمایشگاه حجمی و بصری واقع در ورودی ساختمان مرکزی با موضوعیت هفته دفاع مقدس بازدید کرد که در این نمایشگاه، تصاویر و اسناد کمک‌های شهرداری تهران به جبهه‌های جنگ، تصاویر شهیدان و سنگرهای رزمندگان و... در معرض دید عموم قرار گرفته است.

انتهای پیام/

۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 60100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =