۲۰ درصد تخفیف در قیمت زمین و پروانه به سرمایه‌گذاران در شهرآفتاب

شهر: مکان یابی شهر آفتاب شاید مکان یابی مناسبی نبود با وجود اینکه اینکه حجم سرمایه گذاری در آن بسیار زیاد بود؛ اما برای ایجاد رغبت در سرمایه گذاران ۲۰ درصد در قیمت زمین و پروانه به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در تکمیل این مجموعه تخفیف داده می شود.

شکرالله بنار، مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران، در گفتگو با خبرنگار شهر، درباره تکمیل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، توضیح داد : یکی از اقدامات مناسب سازمان سرمایه گذاری، اعطای تخفیف ۲۰ درصدی برای مشارکت سرمایه گزاران در شهر آفتاب بوده است که امیدواریم با این اقدام شاهد مشارکت سرمایه گذاران در شهر آفتاب باشیم.

بنار گفت: به نظر مکان یابی شهر آفتاب شاید مکان یابی مناسبی نبود با وجود اینکه اینکه حجم سرمایه گذاری در آن بسیار زیاد بود اما به همین دلیل مناسب نبودن مکان آن جذابیت و کشش کمتری برای سرمایه گذاران داشت. در همین راستا به این نتیجه رسیدیم که برای ایجاد رغبت در سرمایه گذاران ۲۰ درصد در قیمت زمین و پروانه به آنها تخفیف بدهیم.

به گفته او؛ زمانی شهر آفتاب زمین کشاورزی بود و به قیمت متری ۸۰۰ هزار تومان به شرکتی برای ساخت سالن واگذار شد، سهم شهرداری از این پروژه‌ها حدود ۳۰ درصد بود اما حالا که قیمت زمین و عوارض چند برابر شد، سهم شهرداری به ۷۰ درصد و شریک به ۳۰ درصد رسید. با این حال قرار است ۶ هزار میلیارد تومان به حجم سرمایه گذاری شهرداری در «شهر آفتاب» اضافه شود. 

مدیر عامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران توضیح داد: به دنبال جلب مشارکت بخش خصوصی برای تکمیل شهر آفتاب هستیم و از حدود دو ماه قبل، فراخوان این مشارکت منتشر شده است. امیدواریم این مرکز با احداث سه سالن نمایشگاهی و یک مرکز همایش دیگر به شکوفایی برسد.        

خبرنگار: فریبا رحمانی                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 6015

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =