گوش شنوای مدیریت شهری برای مطالبات شهروندان/ توجه ویژه به حوزه فرهنگ اقدام شاخص ششمین دوره مدیریت شهری است

مشاور شهردار تهران گفت: توجه ویژه به حوزه فرهنگ از اقدامات اساسی دوره ششم مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار شهر،امروز -پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳- و در بیستمین پویش قرار خدمت شهردار و مدیران شهری تهران در منطقه ۱۲، عبدالله گنجی مشاور شهردار تهران با حضور در مسجد بینایی محله مولوی با شهروندان و نمازگزاران دیدار و گفت‌وگو کرد.

مشاور شهردار تهران در سخنانی اظهار کرد: اگر معضل و مشکلی در منطقه مشاهده کردید و احساس کردید و دسترسی برای مطرح کردن آن نداشتید ما در شهرداری تهران و مدیران شهرداری منطقه ۱۲ آماده شنیدن آن هستیم.

وی افزود: تصویری که مردم از شهرداری دارند مربوط به جمع آوری پسماند و صدور مجوز ساخت و ساز و مسائل خدماتی است که برای این انجام این اقدامات فرقی نمی کند که چه کسی شهردار تهران باشد. اما شرایطی وجود دارد که فکر حاکم در شهرداری می‌تواند وضعیت را تغییر دهد، همانطور که در دولت‌ها نیز اولویت‌های سیاست های خارجی و زندگی مردم می تواند متفاوت باشد.

گنجی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که در این دوره مورد توجه قرار گرفته این است که شهرداری فراتر از آسفالت و ساختمان و مسائل سخت افزاری برای امور فرهنگی وقت گذاشته است. تهران به عنوان پیش‌رو ترین شهر ایران معضلات فرهنگی-اجتماعی بیشتری نسبت به سایر شهرها دارد. بر همین اساس یکی از عرصه هایی که در این دوره به آن توجه بیشتری شده عرصه فرهنگ است.

مشاور شهردار تهران اضافه کرد: از مهمترین مسائل فرهنگی که در این دوره مورد توجه قرار گرفت عید غدیر و برگزاری مراسمی چند کیلومتری برای تعظیم شعائر الهی بود. همچنین برگزای برنامه‌هایی مانند محرم شهر، طرح شهید آرمان و اجرای طرح‌هایی در رابطه با مساجد، مسابقات گسترده ورزشی مسائلی بودند که در این دوره به صورت پررنگ تر و فراتر از بحث های سخت افزاری دیده شدند.

وی با بیان اینکه معماری شهر تهران‌ یک معماری بی‌هویت است، عنوان کرد: در این دوره مشاهده می شود که به معماری ایرانی اسلامی در ساخت و سازها و ایستگاه های مترو توجه می شود. بنابراین توجه به دمیده شدن روح ایرانی، اسلامی و بومی در این دوره از مدیریت شهری مساله ای بسیار مهم است.

گنجی با تأکید بر توجه ویژه این دوره از مدیریت شهری به مساجد و ورود شهرداری به امر فرهنگ و تربیت در مساجد گفت: تربیت انسانها و مدیران از مساجد اتفاق می افتد و انقلاب اسلامی نیز از مساجد آغاز شد.

مشاور شهردار تهران بیان کرد: ارگان‌هایی مانند شهرداری، از دستگاه‌هایی هستند که زمینه‌های فساد بیشتری دارند اما شهردار تهران در این دوره تلاش های زیادی انجام داد تا با فساد مبارزه و از آن جلوگیری کند، مثلاً ۱۲۰۰ حساب را متمرکز و تبدیل به یک حساب کرد تا جلوی فساد را بگیرد.

وی گفت: از دیگر کارهای شهرداری ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده است تا بتواند دسترسی اقشار آسیب‌پذیر به سرپناه مناسب را تسهیل کند. کاری که بر اساس قانون وظیفه صریح شهرداری نیست اما مجموعه مدیریت شهری بخاطر مسؤلیت‌های اجتماعی به آن ورود کرده است. همچنین شهرداری تهران در سه سال اخیر تلاش کرده تا بتواند خودروهای فرسوده را از رده خارج و برقی‌سازی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها را انجام دهد. امیدواریم دولت جدید هم مانند دولت مرحوم شهید آیت‌الله رییسی در انجام این مهم همراه مدیریت شهری باشد. 

گنجی افزود: پروژه‌هایی مانند اتصال بزرگراه یادگار امام(ره) به آزادگان در این دوره پیگیری شده است. همچنین پروژه بزرگراه شهید شوشتری در دست ساخت است که می‌تواند گره ترافیکی شرق تهران را باز و سهم قابل توجهی از ترافیک شهر تهران را کم کند که امیدواریم این پروژه تا پایان این دوره به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار شهر، در پایان این مراسم، دکتر عبدالله گنجی مشاور شهردار تهران پای درددل شهروندان منطقه ۱۲ نشست و شنوای نظرات، انتقادها و پیشنهادات شهروندان بود تا برای پیگیری آنها اقدام و معضلات را به مدیران شهری منتقل کند.

انتهای پیام/

۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵
کد خبر: 60212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =