اجتماع مردمی همدلی بانوان ایرانی با بانوان لبنانی

اجتماع مردمی همدلی بانوان ایرانی با بانوان لبنانی و جبهه مقاومت امروز -سه‌شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳- با حضور مریم اردبیلی مشاور شهردار و مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، اجتماع مردمی همدلی بانوان ایرانی با بانوان لبنانی و جبهه مقاومت امروز -سه‌شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳- با حضور مریم اردبیلی مشاور شهردار و مدیرکل امور زنان و خانواد ه شهرداری تهران برگزار شد.

اردبیلی مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در حاشیه مراسم در جمع خبرنگاران مطرح کرد: بانوان از محلات مختلف خواهان این امر بودند که بتوانند در مراسمی همدلی خود را با زنان لبنان و فلسطین و جبهه مقاومت ابراز کنند. به همین علت نزدیک دفتر حزب‌الله مراسمی برپا شد و بانوان گرد هم آمدند. 

وی افزود: نقش زنان و جایگاه آن‌ها در جریان مقاومت، تبیین حقانیت مظلومین و بطلان و دژخیم بودن رژیم صهیونیستی و تمام جبهه باطل نقش بی‌بدیلی است. شاید در عرصه نظامی، امنیتی و جنگ رودررو غلبه آقایان دیده شود؛ گرچه در حال حاضر بانوان و کودکان در غزه و لبنان خود در وسط خط مقدم هستند، اما عرصه تبیین جهان برای کودکان، خانواده‌ها و افراد مختلف از دیدگاه گونه‌ای که مادران آن‌ها تربیت می‌کنند و وقایع و اتفاقاتی که رخ می‌دهد، درک می‌شود.

اردبیلی در پایان گفت: زمانی که زنان ما درک عمیق نسبت به این نوع موضوعات را دارند و آن را بیان می‌کنند و در جمع‌هایی گرد هم راجع به آن به گفت‌وگو می‌پردازند، این امر حتما یک قدم جبهه حق را به جلو خواهد برد.


در این مراسم ضمن قرائت بیانیه و سخنرانی فرزند مرضیه حدیدچی (طاهره دباغ)، جمعی از بانوان ایرانی با بانوان لبنانی همدلی کردند و اعتراض خود را نسبت به جنایات رژیم صهیونیست نشان دادند.

در متن بیانیه قرائت شده آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«إنّا لله وإنّا إلیهِ رَاجعُون»

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم و قال الله تعالی فی کتابه الحکیم: 

«أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَ لَمَّا یَأْتِکُمْ مَثَلُ الَّذینَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِکُمْ مَسَّتْهُمُ الْبَأْساءُ وَ الضَّرَّاءُ وَ زُلْزِلُوا حَتَّی یَقُولَ ألرّسول وَ الَّذینَ آمَنُوا مَعَهُ مَتی نَصْرُ اللهِ أَلا إِنَّ نَصْرَ اللهِ قَریبٌ».

بزرگ مرد مقاومت و جهاد، سیدحسن نصرالله جام شهادت نوشید و روح بلند او به ملکوت اعلی پیوست. رهبر شریف، مخلص و شجاع مقاومت اسلامی لبنان، فرماندهی دلیر و در میدان، در حالی خدای خود را ملاقات کرد که او و یارانش، سرآمد عرصه جهاد و فداکاری برای آرمان فلسطین و مقاومت اسلامی در برابر مستکبران و ظالمان عالم بودند. چنانکه امیرالمومنین علی علیه السلام فرموده است: «احْسَنُ الْعَدْلِ اعانَةُ (نُصْرَةُ) الْمَظْلُومِ».

سید حسن نصرالله عزیز، شهید عدالت و حقیقت و مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی و همدستانش مانند شیطان بزرگ آمریکا و مدافع مظلومان بود. او و یاران صدیقش، بار سنگین دادخواهی و حق‌طلبی را در شرایطی در جهان امروز به دوش کشیدند که سازمان‎های بین‌المللی، شرکت‎های چندملیتی رسانه‌ای و دولت‎های غربی به اصطلاح حامی حقوق بشر، با تزویر و ریاکاری به تماشای نسل‎کشی و قتل عام کودکان، زنان و غیرنظامیان در غزه و لبنان نشسته اند، و با بی شرمی، دروغ پراکنی و مماشات این قاتلان و نابودکنندگان معنای انسانیت را همراهی می‎کنند.  

اکنون یک سال از عملیات بزرگ طوفان الاقصی که توسط قهرمانان فلسطینی به انجام رسید، سپری شده است و در صبوعیت نظامیان صهیونیست، هزاران زن و کودک بی‌گناه و هزاران خانواده آواره شده‌اند و شهدا و جانبازان این جنگِ نابرابر از شمار، بیرون است.  همه این جنایات با تکیه بر حمایت آمریکا و دیگر هم‌پیمانانش و سکوت برخی سران ضعیف و خودفروخته جهان اسلام روی داده است. نمونه‌هایی نادر از خشونتی افسار گسیخته، ترور، هتک قواعد انسانی جنگ و زیر پا گذاشتن حقوق بشردوستانه که همواره همپیمانان رژیم صهیونیستی مدعی آن در جهان بودند و اکنون در باتلاق رسوایی دروغ بودن این ادعا فرورفته ‎اند.

و در مقابل، جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان، یمن، عراق و ایران و بسیاری از ملت‎های شریف جهان و امت اسلام، فارغ از سیاست‎های دولت‎های خود، در این شرایط تاریخی، شرف انسانی، فهم راهبردی، حق‌خواهی، شجاعت و ایثاری جوانمردانه را به ثبت رسانده اند.

اینک ما زنان و دختران جبهه مقاومت ایران نیز، استوار چونان مادران، همسران و دختران دلیر و صبور شهدا، بر پیکر فرمانده بزرگ مقاومت سید حسن نصرالله و یارانش، با قلبی مملو از خشم و اندوه، اما ایستاده و مقاوم عزاداری می‌کنیم و چون سیده زینب سلام الله علیها، نستوه و سربلند از شهادت در راهی الهی، خداوند را به عظمت و بزرگی یاد خواهیم کرد که این قربانی عزیز را از ما پذیرفته است.

امروز، گرد هم آمده‌ایم، تا ضمن عرض تهنیت شهادت این فرمانده رشید جبهه حق،  سید حسن نصرالله و یارانش، به امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله)، خانواده شریف و شهید پرور ایشان، برادران و خواهران نستوهمان در مقاومت لبنان، ملت بزرگ لبنان و در نهایت به همه آزادگان جهان و پیروان پیامبر گرامی اسلام، بر موارد زیر تاکید نماییم:

۱. همواره در تاریخ، خون بر شمشیر پیروز است. مکر دشمنان امروز بیش از هر زمان دیگر آشکار و تروریسم و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، آمریکا و دیگر هم‌پیمانانشان برملا شده است. اینک همه حق طلبان جهان می دانند تنها راه پیشِ‌رو، جهاد و مقابله مقتدرانه با اشرار کودک کش است.

۲. فرمانده مقاومت لبنان، سید حسن نصرالله در قلب ملتهای آزاده  جهان، زنده، و ابدیست. پیوستن به جَرگه مجاهدان حق، برای ما عزتی است که به آن مفتخریم و به فتوای امام و رهبرمان سید علی خامنه‌ای (مدظله)، در خونخواهی سید حسن عزیز و شهدای مقاومت، درکنار مقاومت اسلامی در لبنان، لبیک می گوییم.

۳. در این نقطه از تاریخ، ما زنان مقاومت، سوگند یاد می‎کنیم با صبوری و استقامت خود، مردان مبارزمان را حمایت خواهیم کرد و طعم شکست را بر دشمن خواهیم چشاند و هرگز از پای نخواهیم نشست تا انتقام این داغ و نابودی حتمی دشمن صهیونیستی و اعوان و انصار شیطانی‌اش، فرا رسد و این وعده ایست که به فرموده خداوند، حتمی و یقینی است. 

فرزندانمان را برای نبردی تاریخی تربیت خواهیم نمود و  فرمانده و شجاعتش را متذکر خواهیم شد و  با هدایت فرزندانمان، هزاران نصرالله به جهان اسلام و برای آزادی فلسطین اشغالی در راه اراده الهی، تقدیم جبهه مقاومت خواهیم نمود.

۴. در پایان به مجاهدان مقاومت اسلامی لبنان و نیز به همه برادران و خواهران امت اسلامی عرض می‌کنیم: اکنون پرچم مقاومت، آغشته به خون پاک‌ترین مجاهدان تاریخ بشریت، به دستان حیدری شما سپرده شده است.

قطعا، عرصه‌های جهادی آخرالزمانی، عرصه‌هایی صعب خواهد بود اما بدانید که خواهران دینی شما در ایران اسلامی، همپیمانان شما در این رویارویی حتمی هستند و چون زینب سلام الله علیها و زنان کاروان عاشورایی اباعبدالله مدافع و پیام بران این راه خواهند بود. 

اکنون که خون عزیزان ما با خون شهدای مقاوت لبنان و فلسطین در هم آمیخته است ایمان داریم این راه الهی هر چه زودتر سپری شده و پیروزی نهایی حق بر باطل به حول و قوه الهی نزدیک است. 
وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ.
و آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ‌ و سیقول هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه»

انتهای پیام/

۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 60436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =