علاقه شهید نصرالله به دکتر چمران؛ ایرانی‌ها در جشن آزادسازی بیت‌المقدس شرکت می‌کنند

مسئول دفتر حزب‌الله لبنان در تهران گفت: شهید مجاهد مرحوم سید حسن نصرالله از کودکی علاقه فراوانی به دکتر مصطفی چمران داشت.

به گزارش خبرنگار شهر، ابوحارث مسئول دفتر حزب‌الله لبنان در تهران در سوگواره شهید سید حسن نصرالله که عصر امروز - چهارشنبه ۱۱ مهرماه- در خانه موزه شهید چمران برگزار شد، ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله، اظهار کرد: چون ما در مدرسه حضرت زینب (س) درس آموختیم، هر اتفاقی بیفتد برای ما زیباست و جز زیبایی نیست.

وی افزود: اصل موضوع ما شخصیت عالم عارف مجاهد است که بتوانیم بفهمیم سید حسن کیست؟ این شهید از کودکی علاقه خاصی به امام موسی صدر و شهید مصطفی چمران داشت. ایشان در ۱۸ سالگی به نجف برای طلبگی اعزام شد که دو سال شاگرد سید عباس موسوی دبیرکل سابق حزب‌الله بود.

مسئول دفتر حزب الله لبنان در تهران با بیان اینکه شهید سید حسن نصرالله در سال ۱۳۸۲ هجری قمری زمان حمله اسرائیل به لبنان دستور تشکیل حزب‌الله را از امام خمینی (ره) دریافت کرد. 

وی ادامه داد: اگر یک ویژگی از ایشان بخواهیم بگوییم اطاعت از ولی امر و رهبری بود و هرگاه دستوری دریافت می‌کرد نظر شخصی را در آن دخیل نمی‌کرد و وظیفه شرعی و الهی که رهبری دستور می‌دادند، مدنظر این شهید بود.

ابوحارث با اشاره به اخلاق سیاسی سید حسن نصرالله، یادآور شد: در لبنان برای عقاید، ادیان و مکاتب مختلف سیاست یعنی دروغ و به عهد عمل نکردن. این شهید در مکتب امام خمینی (ره) مدرسه سیاسی اخلاقی اسلامی را راه‌اندازی کرد و مردم از ادیان مختلف در مراسمات آن شرکت می‌کردند. در فضای مجازی گاهی مسیحیان مواردی را منتشر می‌کنند که تصور می‌کنیم در مدرسه شیعه و اهل بیت حضور داشته‌اند و این نشان‌دهنده اخلاق سیاسی این شهید است.

مسئول دفتر حزب‌الله لبنان در تهران با بیان اینکه همه ما تا آخرین قطره خون با سید حسن نصرالله و رهبر معظم انقلاب و امام زمان(عج) بیعت کرده‌ایم و در راه ائمه شهید خواهیم شد، گفت: ایرانی‌ها در جشن پیروزی بر اسرائیل نه تنها از نزدیک شرکت می‌کنند، بلکه به همراه ارتش ۲۰ میلیونی به سمت آزادسازی قدس حرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۷
کد خبر: 60485

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =