کادرسازی انقلابی با تلفیق تخصص و اعتقادات

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران در مراسم معارفه مسئول پایگاه بسیج مرکز آموزش علمی-کاربردی شهرداری تهران با تأکید بر ضرورت کادرسازی انقلابی در این مرکز گفت: بسیجی، عنصری است که تخصص و مهارت را کنار اعتقادات دارد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج شهرداری تهران، صبح امروز، چهارشنبه، ۲ آبان‌ماه، مراسم معارفه مسئول پایگاه بسیج مرکز علمی-کاربردی شهرداری تهران با حضور محمدمهدی حسن‌زاده، مسئول این سازمان، رئیس مرکز و تنی چند از مدیران ارشد دانشگاه و سازمان بسیج در محیط این مرکز برگزار شد.

حسن‌زاده در این جلسه نخست ضمن قدردانی از تلاش‌های جهادی صورت‌گرفته برای بازگشایی و احیای این مرکز گفت: شهرداری تهران به عنوان نهادی بزرگ و خدمت‌رسان در موضوعات و تخصص‌های مختلف نیاز به نیروهای انقلابی دارد و در این مرکز قرار است برای افزایش دانش و مهارت نیروی انسانی در شهرداری، فکر، نیازسنجی و برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به خطوط ۴گانه راهبردی شهردار تهران، یعنی «شهر الگو، شهردار الگو، مدیریت شهری الگو و شهر هوشمند» افزود: از این خطوط ۴گانه، ۳۸ سرفصل به دست آمده که هم‌اکنون مراکز تخصصی زیادی روی آنها کار می‌کنند؛ مثلاً اینکه برای یک شهر بانشاط و سالم، چه کسانی نقش دارند یا برای ارتقای درون‌سازمانی، کارکنان، تسهیلات، مهارت‌ها، خدمات، آموزش و توانمندی آنها چه اقداماتی لازم است.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران با تأکید بر ضرورت کادرسازی انقلابی در این مرکز آموزشی بیان کرد: در نگاه بسیج، بسیجی، عنصری است که تخصص و مهارت را کنار اعتقاد و بنیه فکری و رفتاری دارد؛ یعنی فرد متعهد متخصص را ما بسیجی می‌نامیم که تلفیق عالی‌ای به شمار می‌رود؛ بدین‌ترتیب کسانی که دوستدار نظام، اسلام و انقلاب‌اند، باید تصدی‌گری امور را عهده‌دار شوند.

وی ادامه داد: در بسیج، از رأس آن تا پایین‌ترین رده‌های آن، مأموریت‌ها در همه زمینه‌های امنیتی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، امربه‌معروف، پشتیبانی، منابع انسانی و... یکسان است؛ یعنی بسیج در همه شئونی که انقلاب نیاز دارد، می‌تواند ورود کند و باید به سؤالاتی که دلایل ورود بسیج به موضوعات مختلف را بیان می‌کند، پاسخ داد؛ مثلاً در بحث اغتشاشات، ناجا محکم ایستادگی می‌کند، اما به لحاظ کمی دچار مشکل است؛ یا در واکسیناسیون‌های سراسری، کل کادر درمان هم نمی‌توانند در یک بازه زمانی کوتاه، همه کشور را پوشش دهند و نیاز به کمک دارند و در این موقعیت‌ها بسیج وارد عمل می‌شود؛ بنابراین در مأموریت‌ها در مواقع لزوم همین بسیجیان دانشجوی دانشگاه علمی-کاربردی نیز برای انجام کاری واحد به کار گرفته خواهند شد.

حسن‌زاده در پایان با بیان اینکه خود را برای امام زمان (عج) یک سرباز همه‌منظوره تربیت کنیم و محیط را برای ظهور حضرت آماده سازیم، گفت: در عین حال، هر پایگاهی به فراخور ظرفیت‌هایش، در زمینه فعالیتش، برجسته‌تر می‌شود؛ مثلاً این دانشگاه که کار علمی، اقتضای آن است، انتظار می‌رود در زمینه علم و دانش، بیشتر پیشرفت کند و ما برای آن توفیق روزافزون را از خدای متعال خواستاریم.

گفتنی است در این مراسم، مهدی بهروز به عنوان فرمانده پایگاه بسیج دانشگاه علمی-کاربردی شهرداری تهران انتخاب شد.

انتهای پیام/

۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 61376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =