قیمت تمام‌شده اتوبوس‌های برقی خریداری‌شده از چین حدود 100 هزار یورو ارزان‌تر از قیمت‌های داخلی است؛ معلوم است به مذاق مافیای خودرو خوش نیاید!

شهردار تهران با بیان اینکه ارز واردات خودروهای برقی تامین شده اما مشکل ما دستگاه نظارتی است که به جای نظارت، دخالت می‌کنند، گفت: ما تا این لحظه این مسئله را اعلام نکرده‌ایم؛ اما نمی‌توانیم آرامش و امنیت مردم را فدا کنیم. به نقطه‌ای رسیده‌ام که می‌خواهم به مردم بگویم چه دستگاه‌هایی در کار هستند که نخواهند گذاشت مشکل ترافیک و آلودگی هوای تهران حل شود.

به گزارش شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با همراهی و حمایت همه دستگاه‌ها ازجمله قوه قضاییه، فراجا، استانداری تهران، فرمانداری، سازمان بهزیستی، بسیج، سپاه پاسداران، دانشگاه‌ها و کمیته امداد؛ آسیب‌های اجتماعی در پایتخت تا حدودی کنترل شده است.

وی ادامه داد: در بدو شروع مدیریت شهری در شهرداری هشت هزار و ۵۰۰ نفر داخل کمپ ماده ۱۶ بودند و ظرفیت این کمپ ۱۱ هزار نفر بود، در حالی که اکنون ظرفیت به ۲۵ هزار نفر افزایش یافته و بیش از ۱۸ هزار نفر در این کمپ سکونت دارند و نشان می‌دهد بیش از ۱۰ هزار کودک کار و معتاد متجاهر از سطح شهر جمع‌آوری شده‌اند. به طوری که در سطح شهر هیچ کلونی از معتادان متجاهر مشاهده نمی‌شود. هر شب این انتقال از سطح شهر انجام می‌شود. از مردم می‌خواهم هر جا معتاد متجاهر دیدند به شهرداری اطلاع دهند.

شهردار تهران گفت: گرمخانه‌ها از کمپ ماده ۱۶ متفاوت است. ظرفیت گرمخانه‌ها نیز به ۲ هزار نفر افزایش داده شده است. کیفیت خدمات و توسعه گرمخانه‌ها را نیز انجام دادیم. ظرفیت کمپ ماده ۱۶ نیز بیش از ۸۰۰۰ نفر افزایش یافته که قبلا این طور نبود.

زاکانی با اشاره به جمع‌آوری و فقدان کودکان کار در سطح شهر تهران، گفت:  کودکان کار که در سطح چهارراه‌های شهر زیاد بودند اکنون دیگر نیستند.

زاکانی در ادامه با اشاره به پروژه ساخت واحدهای مسکونی در تهران، گفت: تسهیل مجوزها و صدور پروانه و به طور کلی مقدمات کار را برای تصویب مصوبات لازم برای ساخت ۲۸۵ هزار واحد مسکونی دنبال می‌کنیم. ساخت بخشی از این پروژه آغاز شده و بخش دیگری که خریداری کردن ملک از اشخاص یا دستگاه‌های غیردولتی است نیز در جریان است.

شهردار تهران با اشاره به خرید شهرداری تهران از چین، گفت: خریدهای ما حدود ۱۰۰ هزار یورو کمتر از خرید داخلی‌مان اتفاق افتاد. از داخل کشور بیش از سه هزار خودرو خریداری کرده‌ایم و البته شهر به تعداد بیشتری نیاز دارد. دستگاه‌های نظارتی باید توجه داشته باشند که جان مردم، امنیت و منفعت ملی و مصحلت کشور فدای مصلحت‌اندیشی‌ها نشود.

وی خاطرنشان کرد: هر چه از داخل کشور برای برق‌سازی خریداری کرده‌ایم، وارداتی است. چرا ۱۰۰ یورو بیشتر پرداخت کنیم به افرادی که این واردات را انجام می‌دهند؟ برای خریدی هم که ما انجام دادیم موظفند طی ۶ تا ۱۲ ماه در ایران داخلی‌سازی کنند.

زاکانی گفت: ارز واردات خودروهای برقی تامین شده اما مشکل ما دستگاه نظارتی است که به جای نظارت، دخالت می‌کنند. ما تا این لحظه این مسئله را اعلام نکرده‌ایم؛ اما نمی‌توانیم آرامش و امنیت مردم را فدا کنیم. به نقطه‌ای رسیده‌ام که می‌خواهم به مردم بگویم چه دستگاه‌هایی در کار هستند که نخواهند گذاشت مشکل ترافیک و آلودگی هوای تهران حل شود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه وقتی قیمت تمام‌شده اتوبوس‌های برقی خریداری‌شده بسیار ارزان‌تر از قیمت‌های داخلی است؛ معلوم است به مذاق مافیای خودرو خوش نیاید، گفت: نمی‌توان جان مردم را به خاطر پر شدن جیب عده‌ای به گروگان گرفت. بزودی درباره دست‌های پشت‌پرده‌ با مردم صحبت خواهم کرد.

شهردار پایتخت همچنین خاطرنشان کرد: قرارداد با چین مهم است به واسطه اینکه پشتوانه یوزانس دارد و با یک تاخیر سه ساله ما ۸۰ درصد پول آن را با یک سود ۴.۹ درصد پرداخت می‌کنیم. تامین مالی قرارداد با چین فوق العاده مطلوب است.

وی درخصوص حکم رئیس جمهور به عنوان دستیار ویژه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی نیز خاطرنشان کرد: حکمی توسط هیات دولت بر اساس اصل ۱۲۷ قانون اساسی تصویب شده بود. چون مصوبه هیات دولت بود، پا برجاست. بعد از انتخابات به احترام هیات دولت و شخص رئیس‌جمهور ۳ ماه جلسه آن را تشکیل ندادیم تا ببینیم شخص دیگری انتخاب می‌شود یا خیر. بعد با رئیس‌جمهور صحبت کردم و لطف کردند و گفتند همین مسیر ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

۱۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 61844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =