درآمد ٢١٨ میلیارد تومانی شهرداری از عوارض شهروندان

شهر: مراسم قرعه‌کشی جوایز خوش حسابی شهرداری تهران برگزار شد و مدیران شهری از درآمد ۲۱۸ میلیارد تومانی حاصل از پرداخت عوارض شهروندان خبر دادند. 

صبح امروز- چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹- مراسم قرعه کشی جوایز خوش حسابی شهرداری تهران با حضور عبدالحمید امامی، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، وحید عرب، مدیرکل درآمد شهرداری و نماینده سازمان بازرسی و شهرداران مناطق ۸، ۱۰ و ۱۵ و مصطفی سلیمی معاون هماهنگی امور مناطق برگزار شد. در این مراسم ۱۱ هزار و ۵۰ هدیه به برندگان تعلق گرفت. 
عرب مدیر کل درآمد شهرداری تهران با بیان اینکه این مراسم قرار بود در برج میلاد و گسترده‌تر برگزار شود، گفت: متاسفانه با توجه شرایط امروزی و لزوم رعایت محدودیت‌ها و شیوه‌نامه‌های ویروس کرونا، وادار شدیم این مراسم را که یکبار به تعویق افتاد، به صورت یک مراسم کوچک برگزار کنیم. 
او به مصوبات شورای شهر تهران در بسته محرک اقتصادی اشاره کرد و افزود: به استناد مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا، به پرداخت‌کنندگان خوش حساب عوارض پایدار شهرداری تهران که تا پایان مرداد ماه سال جاری نسبت به تسویه بدهی ملک و خودروی خود اقدام کنند، به قید قرعه جوایزی ارزنده اهدا شود.
عرب با بیان اینکه جزییات قرعه‌کشی و جوایز با ابلاغ دستورالعمل شهردار تهران معین شد، توضیح داد: بنابر این ابلاغیه مقرر شد اولویت درباره جوایزی  که از ظرفیت ها و پتانسیل شهرداری مانند استفاده از مراکز تفریحی‌ ‌و ورزشی شهرداری به دست می آید، باشد. 
عرب به کارت شهروندی اشاره کرد و گفت: در گذشته برخی اقدامات و صحبت‌هایی درباره ایجاد کارت شهروندی شده بود اما اکنون به نوعی پایه این کار با اطلاعات قبلی در قالب تهران من گذاشته شده است. در واقع تهران من سبب شد تا بانک اطلاعات نسبتا قابل قبولی داشته باشیم. درباره عوارض هم  بعد از هماهنگی با سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا)  توانستیم ‌به جمع بندی لازم برسیم و نهایتا با حجمی از مودیان روبرو شدیم، البته جوایز به مودیان پرداخت می‌شود که به صورت غیر حضوری عوارض خود را پرداخت کردند. 
به گفته مدیرکل درآمد شهرداری تهران؛ در بخش خورد بیشترین استقبال انجام شد به طوری که ۱۶۷ هزار و ۴۸۶ صاحب خودرو عوارض خود را پرداخت کردند که  از این تعداد،۲۱ هزار خودرو تاکسی بود،  این میزان شرایط در صورتی است که در مدت مشابه پارسال عوارض  ۲۹ هزار خودرو پرداخت شده بود.
او از درآمد  ۴۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی شهرداری در بخش عوارض خودرو خبر داد و افزود: استفاده از سامانه تهران من و ایجاد بستری مانند کیف پول شهروندی برای پرداخت عوارض سبب شده تا شهرداری ارتباط مستقیم با شهروندان داشته باشد. 
به گفته عرب؛ در بخش عوارض نوسازی ۱۱ هزار و ۴۸۳ نفر به مبلغ ۱۱۶ میلیارد تومان (از ابتدای سال)، عوارض کسب و پیشه ۲ هزار و ۵۶۸ نفر به مبلغ ۳۳ میلیارد تومان، عوارض پسماند مسکونی ۱۰ هزار و ۳۳۵ نفر به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان و در بخش عوارض پسماند غیرمسکونی ۲ هزار و ۲۶۶ نفر  به مبلغ  ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده‌اند. 
او کل درآمد وصولی شهرداری از بخش عوارض را ۲۱۸ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: پرداختی‌های عوارض از نظر تعداد قبض ها و مراجعه به دلیل مکانیزم‌های کنترلی و هماهنگی شهرداری با سایر دستگاه‌ها کاهش داشته است.  
عرب ادامه داد: شورای شهر اجازه ۱۰ میلیارد تومانی برای اعتبار جوایز داده بود اما سعی کردیم از ۷ میلیارد تومان استفاده کنیم که به صورت شارژ کارت در سامانه تهران من قرار دارد. 
او در پایان به برنامه‌های آینده در بخش پرداخت‌ها اشاره کرد و گفت: به زودی کلیه مراحل مفاصا حساب از زمان ثبت درخواست تا دریافت به صورت غیر حضوری در سامانه تهران من فراهم می شود. 

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 6347

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =