مشکل بیمه تاکسیرانان پیگیری می‌شود

آیین امضای تفاهم‌نامه بین سازمان تاکسیرانی شهر تهران و اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر شادی مالکی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، در نشستی با حضور مشاور شهردار و مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، ضمن تبریک اعیاد، به بیان چالش‌ها و دستاوردهای سازمان تاکسیرانی پرداخت.

وی به توانمندی بانوان در مسئولیت‌های اجتماعی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: زنان کشور ما ثابت کرده‌اند که توانایی حضور در حوزه‌های مختلف، حتی مشاغل سخت را دارند. بانوان تاکسیران با ارائه سفرهای امن و آرامش‌بخش، به‌ویژه در سرویس مدارس، نشان داده‌اند که جامعه به خدمات آنها اعتماد دارد.

مالکی با پرداختن به تعداد بانوان تاکسیران در تهران تصریح کرد: از مجموع ۸۰ هزار دستگاه تاکسی فعال در شهر، حدود ۸۵۰ راننده بانو داریم. با راه‌اندازی سامانه‌های تاکسی آنلاین، گزینه‌هایی نظیر تاکسی بانوان، سالمندان و کودک نیز به خدمات تاکسیرانی افزوده خواهد شد.

وی همچنین درباره فرسودگی ناوگان تاکسیرانی اظهار کرد: بیش از نیمی از تاکسی‌های تهران فرسوده هستند. شهرداری تهران برنامه‌های متعددی برای نوسازی ناوگان و استفاده از خودروهای برقی تدوین کرده است. تاکنون ۱۷۲ دستگاه خودروی برقی وارد ناوگان شده و گام‌های مؤثری برای توسعه زیرساخت‌های مربوطه برداشته شده است. تابه حال ۲۸۰۰ پرونده برای نوسازی تشکیل شده و از این تعداد، ۱۴۰۰ خودرو به رانندگان تحویل داده شده است. با این حال، کمبود تولید خودرو برای ناوگان عمومی چالشی جدی است.

مالکی با اشاره به تلاش‌های سازمان برای بهبود وضعیت رفاهی رانندگان تاکسی گفت: در کنار پیگیری مسائل بیمه، مسکن و خدمات رفاهی، تمرکز ویژه‌ای بر حمایت از بانوان تاکسیران، به‌ویژه زنان سرپرست خانوار داریم. امیدواریم با همکاری مسئولان، گام‌های مؤثری در این زمینه برداریم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، در ادامه نشست به توضیحاتی در خصوص حمایت‌های سازمان از تاکسیرانان، به‌ویژه بانوان سرپرست خانوار و بدسرپرست، پرداخت و گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما موضوع مسکن تاکسیرانان و سایر خدمات رفاهی برای این عزیزان است. به ویژه برای تاکسیران‌های خانمی که سرپرست خانواده یا بدسرپرست هستند. در این زمینه از مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران کمک خواستیم که خوشبختانه این درخواست‌ها منجر به عقد توافق‌نامه‌ای شد.

مالکی افزود: در کمیته‌ای که میان تاکسیرانی شهرداری و سازمان تأمین اجتماعی قرار است برقرار شود، پیگیر بیمه رانندگان تاکسی هستیم و امیدواریم به‌زودی این مشکل رفع شود.

وی همچنین به موضوع تسهیلات قرض‌الحسنه برای تاکسیران‌ها اشاره کرد و گفت: ما با یکی از بانک‌ها توافق‌نامه‌ای به‌صورت سه‌جانبه امضا کرده‌ایم تا بتوانیم تسهیلات قرض‌الحسنه برای تاکسیرانان فراهم کنیم. در حال پیگیری برای نهایی شدن آن هستیم و امیدواریم در فرایند پرداخت‌ها تسریع شود تا این تسهیلات به رانندگان پرداخت شود.

مالکی در خصوص تسهیلات سال گذشته نیز اظهار کرد: پارسال، تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان با سود ۸ درصد به رانندگان پرداخت شد. امسال این مبلغ دو برابر شده است و بازپرداخت ماهانه ۶ میلیون تومان بود که در نهایت حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان برای هر راننده تمام می‌شد. با این حال، متأسفانه خودروسازان قیمت تمام‌شده خودرو را افزایش داده‌اند. ما از دولت خواسته‌ایم که در قالب سوبسید دولتی یا بسته‌های حمایتی، قیمت خودروهای تاکسی را تعدیل کند، چرا که قیمت‌گذاری از دست ما خارج است، ولی در این زمینه درخواست‌های خود را به دولت منتقل خواهیم کرد.

مریم اردبیلی، مدیر کل امور بانوان و خانواده شهرداری تهران هم در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات رانندگان تاکسی به ویژه بانوان تاکسیران، از اقدامات جدید برای بهبود شرایط این قشر خدوم و زحمتکش خبر داد.

وی در سخنان خود گفت: «رانندگان تاکسی، به ویژه بانوان، نقشی بی‌بدیل در حمل و نقل شهری دارند و امنیتی که مسافران از همراهی با آنها احساس می‌کنند، بسیار زیاد است. حتی در ساعات شب و در مسیرهای خاص، حضور یک بانوی تاکسیران موجب آسایش خاطر مسافران می‌شود.

مشاور شهردار تهران به یادآوری یکی از زنان مبارز تاریخ کشور، خانم دباغ، پرداخت و اظهار داشت: «خانم دباغ، الگوی بزرگی برای زنان کشور است. ایشان با وجود سختی‌های فراوان، با ورود به عرصه مبارزه علیه ظلم در دوران ستم‌شاهی، در شرایطی که کمتر کسی تصور می‌کرد، وارد رانندگی شدند و به جابجایی مسافران پرداختند.

اردبیلی همچنین از توافقات جدید شهرداری برای حمایت از تاکسیرانان خبر داد و گفت: در راستای حمایت از رانندگان، به ویژه بانوان سرپرست خانوار، یک توافق‌نامه برای تامین خدمات رفاهی و تسهیلات در نظر گرفته شده است. یکی از این اقدامات راه‌اندازی مشاوره و مددکاری تلفنی برای ۸۰۰ تاکسیران خانم است.

وی همچنین تاکید کرد: به زودی برنامه‌های چکاپ سلامت و خدمات درمانی برای بانوان تاکسیران اجرا خواهد شد.

اردبیلی افزود: ما به فکر ارتقاء کیفیت زندگی رانندگان عزیز هستیم و خدماتی مانند کارت‌های تخفیف برای استفاده از مجموعه‌های ورزشی و تفریحی ویژه زنان نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/

۴ دی ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
کد خبر: 63548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =