خط یک مترو نونوار شد؛ اعضای شورا چه واکنشی داشتند؟

پس از دو دهه بی‌توجهی به نوسازی زیرساخت‌های خط یک متروی تهران، مدیریت شهری سرانجام در تعطیلات نوروز امسال عملیات بهسازی مسیر روباز این خط را آغاز کرد؛ اقدامی که با واکنش مثبت و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران همراه شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ خط یک مترو تهران که بیش از دو دهه از ساخت آن می‌گذرد، به‌دلیل قرارگیری عمده مسیر در داخل تونل، کمتر دچار آسیب می‌شود. اما بخش‌های روباز این خط هر چند سال یک‌بار نیازمند بهسازی، و پس از چند مرحله، نیاز به نوسازی کامل دارند.

با گذشت ۲۰ سال از احداث بخش بالاستی این خط، تا پیش از سال گذشته هیچ‌گونه عملیات نوسازی یا بهسازی اساسی در این مسیر انجام نشده بود. سرانجام در سال ۱۴۰۳، مدیریت شهری تصمیم گرفت طرح بهسازی و نوسازی این خط را عملیاتی کند.

با توجه به محدودیت فعالیت مترو در ساعات کاری، تعطیلات نوروزی فرصت مناسبی برای اجرای این طرح فراهم کرد. پس از اخذ مجوزهای لازم و با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی، عملیات بهسازی در بازه ۴ کیلومتری حدفاصل ایستگاه‌های علی‌آباد تا شهرری آغاز شد. این پروژه در قالب ۲۰ جبهه کاری هم‌زمان اجرایی شد.

اعتبار کل این پروژه حدود ۱۹۰ میلیارد تومان برآورد شده است. فاز نخست، که مربوط به بازه ۴ کیلومتری علی‌آباد تا شهرری است، نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است. شهرداری تهران در نظر دارد برای اجرای فاز دوم، مجوز فعالیت در روزهای جمعه یا ساعات خاص شبانه (۲۳:۳۰ تا ۳:۳۰) را دریافت کند تا بتواند مسیر علی‌آباد تا شوش را نیز بهسازی کند.

این اقدام با واکنش مثبت اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نخستین جلسه رسمی سال جدید مواجه شد.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا، در سیصد و چهاردهمین جلسه شورا و در واکنش به گزارش معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، گفت: اصلاح چهار کیلومتر از این خط جای تقدیر از پیمانکاران دارد. از شرکت واحد اتوبوسرانی نیز تقدیر می‌کنیم که در این ایام به شهروندان خدمات‌رسانی کرد.

همچنین مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، تأکید کرد: عملیات مهمی برای بهسازی خط یک متروی تهران در مدت کوتاهی صورت گرفت که اقدام خوبی بود.

مهدی اقراریان، رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران نیز ضمن تقدیر از این اقدام مدیریت شهری ششم گفت: معاونت حمل‌ونقل اقدام مهم و ارزشمندی انجام داد که قابل تقدیر است. درخواست ما این است که ایمن‌سازی خطوط همچنان ادامه داشته باشد و اگر حمایتی از سوی شورا نیاز است، اعلام شود تا بتوانیم حمایت لازم را به عمل آوریم.

گفتنی است، عملیات بهسازی و بازسازی مسیر روباز نیمه‌جنوبی خط یک مترو در حدفاصل ایستگاه‌های علی‌آباد تا شهرری، از بامداد یکم فروردین تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ اجرا شد و در هر شیفت، حدود ۱۸۰ نفر نیروی انسانی مشغول به کار بودند.

انتهای پیام/

۱۷ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 66817

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =