شهروندان برای بودجه ١٤٠٠ نظر بدهند

شهر: رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ضمن تاکید بر تدوین بودجه ۱۴۰۰ از سوی مردم و شورایاران و بیان مهمترین اقدامات شورای پنجم در حوزه بودجه به تشریح بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ شهرداری تهران پرداخت و گفت: اراده شورای پنجم برتداوم اجرای پروژه های توسعه محلی در مسیر بودجه برای مردم و عدالت بودجه ای برای مناطق برخوردار و کم برخوردار استوار است وان شا الله بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری با این رویکرد تصویب خواهد شد.

به گزارش شهر،مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان نشست خبری که ظهر سه شنبه ١٤ بهمن در شورای شهر تهران برگزار شد،  ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س)  و روز زن گفت: بهمن را باید ماه مردم دانست، ماهی که مردم ایران باانقلاب اسلامی خود به رهبری امام  خمینی (ره)  بساط طاغوت را برهم ریختند، جنگ را اداره کردند، در برابر تحریم ها دوام آوردند و دردوران کرونا پشت و پناه هم بودند اما متاسفانه برخی مدیران این مردم را غریبه و نامحرم می دانند! 

او افزود: امروز ما در آستانه گام دوم انقلاب بیش از همیشه به فراهم کردن زمینه حضور و مشارکت مردم برای ایران نیازمندیم،  ما باید به سمت واگذاری امور به مردم پیش برویم  و در مقابل بزرگ تر کردن تصدی های دولت و شهرداری با اعتماد و تکیه بر مردم زمینه استفاده بهتر از منابع را فراهم کنیم.

باید به سمت تعیین مصارف بودجه با اولویت و نظر مردم حرکت کنیم

عضو شورای شهر تهران ضمن تاکید بر ضرورت توجه به مسئله بودجه برای مردم و تشریح ابعاد لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران گفت: در بحث بودجه برای مردم، صنابع و مصارف بودجه شهرداری را تک تک شهروندان تهرانی با پرداخت بهای خدمات و عوارض عمومی شهر یا عوارض پروانه ساختمانی تامین می کنند  اما متاسفانه شاهد هستیم که سالها در روند تدوین بودجه شهرداری، این بودجه براساس نیازهای شهروندانی که منابع شهرداری را تامین می کنند تهیه و اجرایی نمی شود،  بلکه سلیقه مدیران شهرداری،  نظر مشاور یاطرح اجرایی فلان پیمانکار به جای نظر مردم درباره بودجه تعیین کننده است و تنها چیزی که ظاهرا اهمیتی ندارد نیاز و نظر شهروندی است که با پرداخت عوارض و بهای خدماتش چرخ مالیه شهرداری را می چرخاند!

او ادامه داد: برای منافع مردم و درمسیر اصلاح بودجه شهرداری که مردم آن را تامین می کنند باید به سمت تعیین مصارف بودجه بااولویت و نظر مردم حرکت کنیم  تا«بودجه برای مردم» معنا پیدا کند.

فراهانی گفت: این روزها همه از اصلاح بودجه حرف می زنند و هر کسی به نظر خودش کارشناسی ترین نظر را می دهد اما هیچ کدام ازاین افراد حاضر نیستند ببینند

خواست و نظر مردم درباره بودجه چیست!

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران بیان کرد:  بودجه مال مردم هست و مردم باید درباره آن نظر بدهند؛  وقتی بر اساس قانون اساسی این مردم با رای و انتخاب خودشان اعضاء شوراهای شهر، نمایندگان مجلس، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را انتخاب می کنند؛  چرا نباید درباره بودجه منطقه و محله خودشان اظهار نظر کنند و نظر بدهند؟

او ادامه داد: آیاحق انتخاب برای تعیین سیاست گذاران و اداره کنندگان امور شهر و کشور سطحی بسیار بالاتر از مشارکت در تدوین وجهت بخشیدن به بودجه را ندارد؟  پس چرا شهروندان نمی توانند درباره بودجه کشور و شهر هم نیازها و اولویت های خود را بیان کنند؟ و با نظر آنها مصارف بودجه شهرداری و دولت اولویت بندی شود؟

مهم ترین اقدامات انجام شده در بودجه مدیریت شهری پنجم

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با بیان اینکه از ابتدای حضور در شورا با همراهی دیگر همکاران مسئله بودجه ریزی مشارکتی را برای توجه به نظرات و نیازهای شهروندان در بودجه ریزی مورد توجه قرار داده است، افزود:امروز در شورای پنجم اقدامات انجام شده در مسیر بودجه برای مردم عبارتند از انتشار اطلاعات لایحه بودجه و دسترسی عموم شهروندان به اطلاعات بودجه پیشنهادی،درخواست از شورایاران و شهروندان برای ارائه پیشنهادات در خصوص تبصره ها و بررسی پیشنهادات مردمی در کمیته بودجه و نظارت مالی، برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بودجه ریزی در شهرداری برای شورایاران،  الزام شهرداری به دعوت دبیرکارگروه برنامه و بودجه شورایاری منطقه در جلسات تدوین بودجه منطقه،  دعوت از رابط هیئت رئیسه و دبیر کارگروه برنامه و بودجه شورایاری منطقه  در جلسات بررسی بودجه  کمیته بودجه و نظارت مالی شورا، اجرای پروژه های توسعه محلی در سطح محلات با نظر مشورتی شورایاران  برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ صورت گرفت و در ۱۴۰۰ ادامه پیدا خواهد کرد.

اراده شورای پنجم بر تداوم اجرای پروژه های توسعه محلی است

عضو شورای شهر تهران گفت: اما اراده شورای پنجم بر تداوم اجرای پروژه های توسعه محلی در مسیر بودجه برای مردم استوار است و انشاالله بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری با  این رویکرد تصویب خواهد شد.  رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با بیان اینکه آنچه که من درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ می گویم دفاع از این لایحه نیست،

افزود: بلکه نکات  و مواردی است که باید درباره این لایحه بیان شود و من از آنچه در فرآیند بررسی بودجه در شورا به تصویب برسد دفاع می کنم. 

شاهد جهش و رشد جدی بودجه نسبت به سال قبل هستیم

فراهانی گفت: ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران با رقم پیشنهادی ۴۷ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان در بخش بودجه عمومی ورقم ۱۳ هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان  در بخش شرکتها و سازمانها به شورا ارائه شده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران بیان کرد: بودجه شهرداری تهران در دهه ۱۳۹۰ از رقم ۷ هزار و ۷۴۸ میلیارد توماندر سال ۱۳۹۰ به رقم ۴۷ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان

در سال ۱۴۰۰ رسیده است.  این روند در دو سال شاهد جهش و رشد جدی نسبت به بودجه سال قبل از خود بوده است.

 فراهانی با بیان اینکه بودجه سال ۱۳۹۳  با رشد ۵۳ درصدی نسبت به  سال قبل رو به رو بوده افزود: این امر در نتیجه پیگیری آقای دبیردر شورای چهارم بوده که ما شاهد تغییر نظام طبقه بندی  هزینه ها از سنتی به طبقه بندی استاندارد GFS بودیم و آغاز بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد تهیه شده بود.  بودجه سال ۱۴۰۰ با رشد ۵۶ درصد نسبت  به سال قبل که در نتیجه انعکاس کامل تبصره های بودجه درجداول منابع و مصارف بودجه، ارتقاء سطح بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد و پیاده سازی دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور و الزامات شورا تهیه شده است.

مهم ترین سرفصل های بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال ۱۴۰۰

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: بنابراین شاهد آن هستیم که رشد بیش از ۵۰ درصدی بودجه نسبت به بودجه سال قبل در این دهه بی سابقه نبوده است و علت این موضوع را باید در تغییرات فنی و مالی بودجه دید. در مسیر اصلاح و بهبود نظام بودجه ریزی شهرداری دردوره سوم، چهارم و پنجم گام هایی برداشته شده است. که من از همه اعضاء ادوار شوراهای گذشته  و مدیران پیشین شهرداری تا مدیران و کارشناسانی که اکنون در مسیر این بهبود زحمت کشیده اند تشکر می کنم. 

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد:  از طرف دیگر ما در برابر بودجه ۴۷ هزار میلیاردی و توجه به این افزایش باید به این سوال پاسخ بدهیم که قدرت مالی این بودجه چقدر است؟ آیا این قدرت افزایش پیدا کرده ، ثابت مانده یا کم شده است؟  با لحاظ قیمت ثابت به نرخ سال ۱۳۹۵  شاهد آن هستیم که قدرت مالی بودجه ۴۷ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ از قدرت مالی بودجه ۷ هزارمیلیارد تومانی سال ۱۳۹۰ و بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومانی سال ۱۳۹۳ هم کمتر است! 

او با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران نکات و ارقام قابل توجه آن گفت: انعکاس ۱۱ هزار و ۳۵۴ میلیارد تومان بار مالی تبصرهها در ردیف های بودجه برای اولین بار ،  پیش بینی ۲۱ هزار و ۸۸۵ میلیارد تومان از محل درآمدهای ناشی از توسعه شهر (عوارض و درآمدهای ساختمانی)  از جمله مهم ترین ارکان منابع بوده است.

عضو شورای شهر تهران ضمن تاکید به حوزه مصارف گفت: هزینه های نگهداشت شهر شامل حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری برابربا ۵ هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان، نگهداشت فضای سبز برابر با ۱ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان،  رفت و روب و جمع آوری پسماند برابر با ۱ هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان،  جبران هزینه راهبری سازمانها وشرکت ها (حقوق و مزایا)  برابر با ۲ هزار و ۲۳ میلیارد تومان  را شامل می شود.

او با اشاره به اعتبارات اجرای پروژه های عمرانی گفت: این اعتبار برابر با ۲۰ هزار و ۸۱ میلیارد تومان بوده و اعتبار بازپرداخت و تادیه دیون و بدهی ها برابر با ۱۰ هزار و ۴ میلیارد تومان،  اعتبار ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه ها ی توسعه محلی با نظرمشورتی شورایاران، اعتبار ۷ هزار و ۲۸۲ میلیارد تومانی برای توسعه و بهره برداری مترو،  اعتبار ۳ هزار و ۵۳۸ میلیارد تومانی برایحمل و نقل عمومی غیر ریلی(تاکسی و اتوبوس)  از جمله این موارد است.

لزوم عدالت در بودجه مناطق برخوردار و کم برخوردار تهران

فراهانی اضافه کرد:بودجه مناطق کم برخوردار ، غیر از دو منطقه که در حال اصلاح آن هستیم، تقریبا برابر متوسط بودجه کل شهرداریهای مناطق است و معنا  ندارد سرانه شهروندان  ساکن در مناطق جنوبی  از سرانه شهروندان دیگر مناطق کمتر باشد .

او افزود: به سمت تدوین عادلانه بودجه حرکت کرده ایم و سال ۱۴۰۰ نیز بر این امر تاکید خواهیم داشت.

پیش بینی فضای مثبت مالی برای سال آینده شهرداری

مجید فراهانی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش درآمدهای شهرداری تهران گفت: بودجه امسال ۴۷ هزار میلیارد تومانی ارائه شده و در کنارش مکمل ۲۲۷۴ میلیارد تومانی  نیز ارائه شده تا در صورتی که احیانا در شرایط کرونا و تحریم ها تحولی رخ دهد  و درامد ها بالا رفت این عدد به پروژه های شهری اختصاص پیدا کند.

او افزود: به اعتقاد ما این عدد ۲۲۷۴ میلیارد تومانی کمک خوبی  در جهت واقعی تر شدن بودجه می کند چرا که ما به دنبال آن هستیم که بودجه تحقق پذیر باشد. در تدوین بودجه  ما شرایط موجود را در نظر گرفتیم ، شرایطی که تحریم ها و کرونا و همین وضعیت در سال آینده نیز برقرار باشد.

فراهانی گفت: طبیعتا ۴۷ هزار میلیارد تومان مبنا خواهد بود اما در صورتی که تحولی در درآمد های ملی و سیاست های خارجی کشور و رفع تحریم های ظالمانه که از زمان ترامپ گلوی کشور را می فشرد برداشته شود و تنفسی ایجاد شود پیش بینی می کنیم سال آینده فضای مثبتی ایجاد شود و مردم به سمت سرمایه گذاری بیشتر  حرکت کنند لذا  طبیعتا درامد های شهری افزایش خواهد کرد و این ۲۲۰۰ میلیارد تومان درآمد های است که می تواند ایجاد شود.

۲۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های کوچک مقیاس

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت پروژه ها و بودجه های تکمیلی اظهار کرد: پروژه های تعریف شده در دو سطح تقسیم بندی شده اند یکی در سطح مناطق و یکی هم در سطح ستاد شهرداری تهران.  سطح پروژه های بزرگ توسط معاونت عمرانی و حمل و نقل و ترافیک اجرا خواهند شد که بر اساس برنامه ریزی ها و منطبق بر برنامه توسعه سوم شهر تهران و برنامه های اولویت محور تحقق پذیر تعریف شده اند.این پروژه ها هم عمدتا پروژه های نیمه تمامی است که از گذشته شروع شده و ادامه پیدا کرده است.

او ادامه داد: سطح دوم پروژه ها نیز پروژه های کوچک مقیاس محلی است که  ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفتیم . اما  تاکید اصلی شورای پنجم اتمام پروژه های نیمه تمام و برنامه هایی است که داده شده و اگر امروز برای پروژه نیلوفری که به معنای بردن خط آهن در منطقه ۱۷ و ۱۸ به زیر زمین  و ایجاد بافت شهری تحت عنوان پروژه نیلوفری که امروز به عنوان شار باغ عنوان شده تاکید می کنیم، اگر برای اتمام پروژه برج طغرل تاکید می شود و عدد و رقم برای آن در نظر گرفته می شود برای این است که تاکید اصلی شورا اتمام پروژه های نیمه تمام موجود به جای اجرای پروژه جدید است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برای ۳۲ پروژه خاص نیز از محل افزایش درآمد های شهرسازی بودجه در نظر گرفته شده است، افزود: اما انتقاد ما از شهرداری تهران این است که فهرست پروژه های کوچک مقیاس هنوز به شورا داده نشده است و قولی که دادند این است که فهرست تا اخر سال ارائه شود.

فراهانی گفت: تاکید ما بر ارائه این فهرست این است که محل هزینه کرد ۲۴۵۰ میلیارد تومانی که در بودجه هست و معلوم نیست که به کدام پروژه ها اختصاص پیدا می کند تکلیفش مشخص شود.

افتخار شورای پنجم عدم فروش تراکم خلاف ضابطه است

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ی مبتی بر اینکه منابع تامین بودجه تکمیلی چیست، عنوان کرد: این افزایش از محل تراکم فروشی نیست بلکه از محل افزایش و  عادلانه کردن تعرفه های شهر سازی است. افتخار شورای پنجم رفتن به سمت این است که شهر را از طریق فروش شهر اداره نکنیم و شما دیدی که ما مجوز برج باغ و بلند مرتبه سازی صادر نکردیم  و طبقه اضافه نفروختیم.

فراهانی گفت: تمام سعی ما این بود که بر اساس ضوابط موجود شورای عالی شهر سازی و به صورت سیستماتیک مجوز ها صادر شود و امروز هر شهروندی مراجعه کند و تقاضای مازاد طرح تفصیلی کند اولین پاسخی که به وی داده می شود  این است که شورای پنجم کار را سیستمی کرده و بر اساس طرح تفصیلی عمل می شود.

او اضافه کرد: دیگر مانند گذشته نیست که در کوچه ۶ متری مجوز برج داده شود، برج هایی فکری برای آن نشده بود که اگر در این محل ها آتش سوزی رخ دهد ماشین آتش نشانی چگونه می خواهد آتش را خاموش کند. اتفاقی که در منطقه ۲۲ افتاد و اینگونه با تراکم فروشی هایی که صورت گرفت  عملا نفس ها و ریه های شهر تحت تاثیر قرار گرفت. این اقدامات  در شورای پنجم اتفاق نیافتاد و  اولین کار ما لغو مصوبه برج باغ بود و با اینکه درامد ها به شدت کاهش پیدا کرد اما مصالح عمومی مردم را به منافع زود گذر ترجیح دادیم.

۵۰۰ اتوبوس تهران در تعمیرگاه

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر بودجه اختصاص پیدا کرده به نوسازی اتوبوس و تاکسی در سال ۱۴۰۰ چگونه است؟ گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ برای حمل و نقل عمومی غیر ریلی که شامل نوسازی اتوبوس ، اورهال کردن اتوبوس و اعتبار ناشی از درآمد های طرح ترافیک برای نوسازی تاکسی ها است ۳۵۳۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شده  است. هر چند به لحاظ قانونی اصل کار نوسازی تاکسی ها تکلیف دولت است.

او ادامه داد: اما با توجه به اینکه تهران دومین ناوگان بزرگ تاکسی دنیا را دارند؛ ۸۰ هزار تاکسی که  بعد از مکزیکو سیتی در رده دوم قرار می گیرد و این عدد نشان می دهد که ما کمبود تاکسی نداریم. در کشور های دیگر استفاده از تاکسی با توجه به قیمت سوخت پر هزینه است.

فراهانی گفت: در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوسرانی باید گفت عمر متوسط اتوبوس های تهران بیش از ۱۳ سال است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا اخر برنامه دوم می بایست تعداد اتوبوس های شهر تهران به  ۹۵۰۰ عدد می رسد و این در حالی است که در حال حاضر تعداد اتوبوس های موجود در ناوگان شهر تهران بالغ بر  ۵۳۰۰ عدد است که از این تعداد نیز ۵۰۰ اتوبوس در تعمیرگاه ها هستند.

به زودی ۲۵۰ اتوبوس به تهران اضافه می شود

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: این در حالی است که متاسفانه ۱۵ سال اتوبوسی به تهران اضافه نشده بود و خبر خوب این است که هفته آینده ۲۵۰ اتوبوس با همین بودجه اختصاص داده شده از سوی شورای شهر به تهران اضافه می شود حال آنکه  تعهدات دولت جهت رفع کمبود اتوبوس همچنان محقق نشده است.

او ادامه داد: این در حالی است که مصوبه هیات دولت مبنی بر اختصاص ۱۹ هزار اتوبوس به کلان شهر ها که سهم تهران بالغ بر ۳ هزار اتوبوس می شد و اگر محقق میشد تحولی شگرف در حمل و نقل عمومی تهران صورت می گرفت نیز محقق نشد.

فراهانی همچنین در خصوص کاهش فاصله بودجه مناطق برخوردار و مناطق کم برخوردار گفت: اتفاق نا میمونی که در گذشته ها در شهرداری افتاده این بود که با هدف تشویق شهرداران مناطق به درامد زایی بیشتر قانون نا نوشته ای به وجود آمده بود که منطبق بر سقف درآمد های منطقه بودجه  به  منطقه اختصاص داده شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: یعنی به همان میزان که در امد ایجاد می کنند، بودجه منطقه بالا می رود. لذا ما در ابتدای شورای پنجم  اتفاق نا صحیح را شاهد بودیم که به عنوان مثال بودجه منطقه یک سه برابر منطقه ۱۹ بود چرا که منطقه یک ، منطقه برخوردار بود و ۲۰ درصد درآمد شهرداری از این منطقه بود. همینطور مناطق ۲،۳،۴و۲۲ .

او افزود: لذا یک واحد مسکونی در منطقه یک قیمتش ده برابر یک واحد در  مناطق دیگر است و به همین نسبت هم عوارض ساختمانی ان بالا می رود. لذا بدین سبب ما اندک اندک شاهد شکاف عمیقی بودیم که بین مناطق ایجاد می شد و جالب اینکه عمده پروژه زیر ساختی در شهر تهران ، که پروژه های بزرگ مقیاس هم هستند در همین مناطق برخوردار کلید زده شدند و ما از زمان حضورمان سعی مان بر این بود این روند معکوس شود.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: شورای پنجم بر این اساس خط متوسط سرانه اختصاص بودجه بر اساس جمعیت را تعریف کرد و بر اساس آن سالانه بودجه مناطق کم برخوردار ده درصد به  خط متوسط برسانیم و  امروز که سال چهارم شورای پنجم است بسیاری از این مناطق به این سطح متوسط رسیده اند.

فراهانی افزود: ما امیدواریم در انتهای دور ه پنجم تمامی مناطق کم برخوردار به سطح متوسط سرانه بودجه شهر تهران برسند و  در دوره ششم این معادله باید برعکس شوند.

او همچنین در خصوص پیگیری تذکرات و مصوبات شورای شهر از سوی شهرداری تهران گفت: مهمتر از تذکرات، مصوبات رسمی و تکالیف  برنامه توسعه سوم شهر تهران است که  پس از بحث و بررسی زیاد در کمیته ها و کمیسیون ها  و بعد در صحن شورا به تصویب می رسد که برای هر مصوبه شورا به جرات می توان گفت ساعت های طولانی صرف می شود.

شهرداری ۲۵۰ تکلیف برای برنامه سوم دارد

فراهانی ادامه داد: در خصوص بحث برنامه توسعه سوم ۲۵۰ تکلیف داریم که در کنارش شهرداری موظف شده بیاید و برای هر کدام از تکالیف چه به صورت ۶ ماهه و سالانه گزارش ارائه کند. در برخی اقدامات با رصد معاونت پایش شهرداری که به دستور ریاست شورا و در یکسال اخیر تشکیل شده، شهرداری تهران حدود ۹۹۰ روز در اجرای آنها تاخیر دارد.

عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: معاونت پایش به دقت اجرای برنامه ، تکالیف و مصوبات شورا را رصد می کند که کدام برنامه اجرا نشده ، کدام برنامه با تاخیر اجرا شده و کدام برنامه ها محقق شده است.

او افزود: در جمع بندی ها نشان می دهد که شهرداری تهران ۳۳ تکلیف سال اول برنامه را به انجام نرسانده است. با این اقدام معاونت پایش عزیزان در شهرداری بدانند که تمام اقدامات شهرداری رصد می شود و ما عدم اجرای برنامه را رصد می کنیم و پیگیری برنامه های روی زمین مانده را خواهیم کرد و در خصوص اجرای مصوبات شورا هم بسیار مصر هستیم و پیگیری می کنیم.

فراهانی با بیان اینکه ما تک تک مصوبات شورا را پیگیری خواهیم کرد و خواستار گزارش می شویم و اولین گزارش را ۶ ماهه پیش ارائه کردیم، بیان کرد: خوشبختانه شهرداری اقداماتی را در فرایند اجرای مصوبات و تکالیف برنامه سوم انجام داده که البته باید تسریع شود. ما روزانه نامه هایی را برای مهندس هاشمی ارسال می کنیم که در آن روند پیگیری مصوبات شورا را از سوی شهرداری رصد کرده و از سوی رییس شورای شهر تهران پیگیری خواهیم بود.

۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 8320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =