۶۰۰ ملک شهرداری تعیین تکلیف و بازپس گرفته شد

فاطمه رحمانی : هیچ ملکی وجود ندارد که در اختیار اشخاص و دارای حکم تخلیه باشد؛ اما اقدامی برایش نشده باشد، به طوری که مجموع املاک بازپسگیری شده و تعیین تکلیف شده شهرداری تهران در حال حاضر بیش از ۶۰۰ مورد است.

محمدنادر محمدزاده، مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درباره آخرین وضعیت بازپسگیری املاک در اختیار غیر توضیح داد: همه مناطق با کمک و پیگیری سازمان و اداره کل حقوقی شهرداری تهران با جدیت هر چه تمام پیگیر تخلیه املاک هستند.

او با بیان اینکه ۴۴۴ مورد از املاک در یکسال اخیر یا تخلیه و یا تعیین تکلیف شده بود، گفت: این تعیین تکلیف لزوما به معنای تخلیه نیست، بلکه مواردی وجود داشته که به هر دلیلی نهاد یا مجموعه بهره بردار با شهرداری به توافق رسیده است و املاک را خریده و یا اجاره کرده است و در نهایت شکل آن از ماهیت بلاعوض خارج شده است.

آنطور که محمدزاده گفته است؛ از ۴۴۴ مورد تعیین تکلیف شده، حدود ۳۲۰ ملک باید تخلیه می شد و با احتساب حدود ۱۶۰ ملک دیگر که از بررسی ۲۳۹ ملک در دست بررسی به املاک مشمول اضافه شد،  ۴۸۶ ملک در دستور تخلیه و بازپسگیری قرار دارد که در حال حاضر تعداد باقیمانده کمتر از ۳۰۰ مورد است.

او ادامه داد: به عبارت دیگر مجموع املاک بازپسگیری شده و تعیین تکلیف شده در حال حاضر بیش از ۶۰۰ مورد است.

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با بیان اینکه فعالیت در مناطق در زمینه تخلیه و یا تعیین تکلیف املاک به شدت جدی است، گفت: هیچ ملکی وجود ندارد که در اختیار اشخاص و دارای حکم تخلیه باشد؛ اما اقدامی برایش نشده باشد درواقع تا به امروز هر ملکی که حکم تخلیه داشت، تخلیه شده است.

او ادامه داد: بنابراین املاک در اختیار غیر از این سه حالت خارج نیستند؛ یا تخلیه شدند، یا حکم تخلیه از دادگاه گرفته شده و یا هنوز در مرحله رسیدگی در دادگاه است و ملک مستثنا شده وجود ندارد.

۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 9284

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =