وزیر راه و شهرسازی: ساخت ۱۰۶ میلیون مترمربع در پادگان ۰۶ صحت ندارد

شهر: هیچ وقت پرونده پادگان ۰۶ به شورای عالی شهرسازی وارد نشده بود . بنابراین موضوع ساخت ۱۰۶ میلیون مترمربعی بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز عملیات ساخت بوستان ارتش که عصر شنبه-۱۷ خرداد- برگزار شد، با اشاره به نتیجه بخشی مذاکرات درباره پروژه پادگان ۰۶ پس از ۱۰ سال سکوت گفت: اگر همان نگاه مدیریتی قبلی و سختی مذاکرات گذشته پابرجا بود این موفقیت در پروژه پادگان ۰۶ به دست نمی آمد.

اسلامی انتقال پادگان ۰۶ را الگویی ارزشمند برای انتقال تمام پادگان های کشور از داخل شهرها دانست که می تواند به بهبود کیفیت زندگی مردم منجر شود.

او با اشاره به نقش موثر کمیسیون ماده ۵ در این جا بجایی گفت: اگر امروز نقش این کمیسیون نبود شاهد ساخت و ساز دو میلیون متر مربعی در این مکان بودیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برخلاف ادعای یکی از اعضای شورای شهر تهران، هیچ وقت پرونده این پادگان به شورای عالی شهرسازی وارد نشده بود و این نخستین باری بود که در شورای عالی مطرح شد. بنابراین موضوع ساخت ۱۰۶ میلیون متری بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی صحت ندارد.

اسلامی افزود: توافق فعلی میان شهرداری و ارتش سرمایه گذرای ۳۰ به ۷۰ است که ارتش در ۳۰ درصد سهم خود مراکز مسکونی و خدماتی ایجاد می کند ضمن اینکه عرصه عمومی این مجتمع هم می تواند در کنار بوستان ارتش در خدمت شهر باشد.

وزیر راه ادامه داد: نباید فراموش کنیم که فرمانده معظم کل قوا در این موفقیت نقش اصلی را ایفا کردند و باید از ایشان به صورت ویژه تشکر کنیم.

اسلامی گفت: امیدوارم امیر موسوی همچنان با وزارت راه و شهرسازی و مدیریت شهری در کل کشور همکاری داشته باشند تا بتوانیم سایر پادگان های شهری کشور را هم از شهرها خارج کنیم.

خبرنگار: ریحانه جاویدی

۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =