۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
کد خبر: 9907
تخلیه غیرقانونی پسماندهای ساختمانی باعث آلودگی نقاط مختلف زمین می شود

شهر: معاون اول رئیس جمهوری گفت: علاوه بر تولید حجم بالای پسماندهای ساختمانی، شاهد تخلف افرادی هستیم که به صورت غیرقانونی پسماندها را در هر نقطه ای از شهر تخلیه می‌کنند و زمین و شهر را آلوده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار شهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های سازمان مدیریت پسماند به مناسبت روز جهانی زمین پاک در مجتمع آبعلی تهران گفت: امروز به صورت کامل با مسائل زیست محیطی و زندگی مردم سر و کار داشتیم و در جریان امور پسماند خانگی که یکی از مشکلات جدی تهران در کنار پسماند پزشکی است قرار گرفتیم.

او افزود: ورود تکنولوژی مناسب، به صحنه آمدن بخش خصوصی و حمایت‌های دولت باعث می شود تا برق تولیدی از پسماندها با قیمت مناسب خریداری شود تا برای سرمایه گذاری بخش خصوصی صرفه اقتصادی داشته باشد. 

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه پسماندهای ساختمانی از دیگر پسماندهایی است که در شرایط عادی در حجم بالا و روزانه حدود ۴۵ هزار تن تولید می شود، گفت: علاوه بر تولید این حجم بالا از پسماند ساختمانی، شاهد تخلف افرادی هستیم که به صورت غیرقانونی پسماندها را در هر نقطه ای از شهر تخلیه می‌کنند و زمین و شهر را آلوده می‌کنند.

او عنوان کرد: ایجاد مراکز بازیافت برای تبدیل پسماند ساختمانی به محصول با ارزش اقتصادی از دیگر اقدامات ارزشمند مدیریت شهری است.

جهانگیری گفت: با ایجاد مرکز بازیافت پسماندهای ساختمانی، هم نقاط دیگر از زمین برای معادن شن و ماسه حفاری نمی شود و هم کوه‌هایی از پسماند خانگی ایجاد نمی شود.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: با این اقدام محصولی به شهروندان ارائه می شود که از نظر زیست محیطی آلاینده نیست و مصالح اولیه که در آن به کار می رود به محیط زیست کمک کند. البته مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که از طرف استاندار برای حل آنها تلاش می‌شود و دولت نیز از این اقدامات حمایت می‌کند.

اسحاق جهانگیری در پایان ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر برای ظرفیت فعلی شهر تهران، کارخانه بازیافت ایجاد شود.

۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
کد خبر: 9907

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =