۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 39610
بهره‌برداری از پروژه بهسازی میدان سبلان تا پایان سال/ دو ایستگاه مترو در آینده نزدیک افتتاح می‌شوند

شهردار منطقه ۷ در خصوص پروژه‌ها و اقدامات حوزه حمل و نقل و ترافیک در این منطقه از قبیل ایستگاه‌های مترو و گره‌های ترافیکی دو میدان سبلان و سپاه توضیحاتی ارائه کرد.

نصراله آبادیان شهردار منطقه ۷ در گفت و گو با خبرنگار شهر درباره اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل و ترافیک در این منطقه با بیان اینکه در این خصوص روز گذشته جلسه ای به منظور بررسی اقدامات اجرا شده در نقاط حادثه خیز منطقه با حضور مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و بازدید وی از نقاط حادثه خیز منطقه برگزار و تصمیماتی در خصوص جمع بندی اقدامات صورت گرفته در راستای رفع آنها اتخاذ شد، اظهار کرد: با شروع فعالیت خود در این منطقه از آذر سال ۱۴۰۰ در ابتدا بازدیدهایی از خطوط ۳ و ۶ مترو داشتیم. در آن زمان خط ۳ مترو فاقد پیمانکار بود که بعد از پیگیری های متعدد توانستیم دسترسی های ایستگاه های سهروردی و قدوسی را در دستور کار قرار دهیم و خوشبختانه مشاور پژوهش و پیمانکار فعالیت خود را برای این پروژه آغاز کرده اند و تمام املاک مدنظر از نظر دسترسی، پله های فرار و هواکش ها توسط منطقه تامین و حصارکشی شده اند. امیدواریم تا پایان سال بتوانیم دسترسی ثانویه آن را ایجاد کنیم.

وی افزود: این پروژه در زمینه حمل و نقل و ترافیکی کمک شایانی به منطقه ۷ خواهد کرد زیرا خیابان قدوسی عرض زیادی داشته که عملیاتی شدن این پروژه می تواند به ما در زمینه کاهش تصادفات جرحی و فوتی کمک کند. در خصوص پروژه خیابان قدوسی هم مشاور پژوهشی در حال انجام مطالعات است؛ ملکی را در قسمت جنوب شرقی این خیابان تملک کرده ایم تا اگر شرایط مهیا شود برای اجرای عملیات عمرانی و کارگاهی در اختیار مترو قرار بدهیم.

آبادیان تصریح کرد: مجری بلندپایه تجربی در فضای زیرساختی در تقاطع ولیعصر (عج) - انقلاب مطالعاتی انجام داده که در مرحله ارائه پیشنهاد قرار دارد و در نظر داریم در صورت امکان این طرح را در خیابان قدوسی نیز اجرایی کنیم.

شهردار منطقه ۷ عنوان کرد: در بحث مسائل عمده، دو بزرگراه اصلی امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی در این منطقه قرار دارند که نقش تعیین کننده ای در ترافیک عبوری در سطح شهر داشته اما نقش محلی کمتری در این منطقه ایفا می کنند. براساس مطالعات انجام شده مجموعه اقداماتی باید در این بزرگراه ها اجرا شود که مردم محل بتوانند بهره بیشتری از آنها ببرند. در حال حاضر بسیاری از سرانه هایی که در گذشته در بلوک های شهری بودند مابین دو بلوک توزیع شده اند. بنابراین، با اجرای اقدامات ترافیکی و تقویت دسترسی به پیرامون این دو بزرگراه، می توانیم زمینه استفاده بیشتری از سطح سرویس داشته باشیم.

وی ادامه داد: در گذشته ما کمترین پیشرفت در خط ۶ مترو را در منطقه ۷ و ایستگاه های امام حسین (ع)، بهارشیراز و سرباز داشتیم که خوشبختانه پس از بازدید شهردار تهران از این پروژه و دستورات وی توانستیم اسفند گذشته محدوده میانی واقع در منطقه ۷ را به محدوده جنوبی متصل کنیم. در حال حاضر ایستگاه های بهار و سرباز پیشرفت خوبی دارند و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد افتتاح آنها باشیم که این اقدام پیشرفت بسیار زیادی در حوزه زیرساخت منطقه خواهد داشت.

آبادیان همچنین درباره آخرین وضعیت دو میدان سبلان و سپاه نیز توضیح داد: دو گره ترافیکی در میدان سبلان و سپاه داریم که مجموعه مطالعات، پیگیری و انتخاب پیمانکار میدان سبلان ظرف ۶ ماه به اتمام رسید و اکنون پیمانکار پروژه فعالیت خود را آغاز کرده و امیدواریم تا پایان اسفند ماه پروژه بهسازی میدان سبلان به بهره برداری برسد. در خصوص محدوده میدان سپاه نیز بحث احداث زیرگذر خواجه نصیر به صیاد شیرازی به شمال به تصویب رسیده و سازمان مشاور فاز یک این طرح را آغاز کرده و تا پایان مرداد ماه مناقصه آن اجرا می شود. در تلاش هستیم تا قبل از مهر ماه تجهیز کارگاهی در آن نقطه انجام دهیم.

شهردار منطقه ۷ با اشاره به انجام مطالعات در اجرای پروژه  TOD در این منطقه گفت: با سرمایه گذاری عظیمی که در بخش مترو در حال انجام است باید کاربری هایی را در اطراف مترو پیش بینی کنیم و همچنین نظام حمل و نقلی مردم را براساس حمل و نقل عمومی برنامه ریزی و اجرا کنیم. ما در این منطقه پروژه  TOD را در محدوده خیابان شهید بهشتی، ایستگاه قدوسی و سهروردی تعریف کرده ایم و در کمیسیون ماده ۵ نیز توانستیم مصوبه را تصویب کرده تا از اول مرداد ماه بتوانیم در این حدفاصل، پروانه صادر کنیم و اجرای پروژه را سرعت ببخشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعریف پروژه های محله ای در سطح شهر، زمانی که این پروژه ها در سطح شهر و محلات اجرایی می شود اقتضائات ترافیکی بسیار مهمی را برای شهروندان خواهد داشت. محلات نیلوفر، دبستان، خواج نظام، شهید قندی و بهار شب و روز متفاوتی را با یکدیگر دارند و کلونی های اصلی این منطقه را تشکیل می دهند، بنابراین برای بهسازی این محیط ها در آینده نزدیک تجهیز کارگاهی انجام خواهد شد و عملیاتی در راستای ارتقا فضای عمومی رخ خواهد داد.

به گفته آبادیان؛ پروژه های تعریض خیابان شهید مدنی، اجرای پروژه های اساسی در منطقه برای کاهش تصادفات، توسعه حمل و نقل همگانی، احداث پارکینگ طبقاتی در محله شاهد و مگاپارس از دیگر مواردی است که افتتاح و اجرایی شدن آنها تغییرات بسزایی در بحث ترافیک خواهند داشت.

انتهای پیام/

۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 39610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =