آغاز فعالیت ۴۰۰ دستگاه ماشین مکانیزه رفت‌وروب تا ۲ ماه آینده در تهران

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از نهایی شدن قراردادهای این سازمان با پیمانکاران تا یک ماه و نیم آینده و آغاز فعالیت ۴۰۰ دستگاه ماشین تخصصی رفت‌وروب خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، رضا محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کارخانه فعلی زباله‌سوز تهران جزء اولین‌ها در کشور است، اظهار کرد: با این وجود تکنولوژی این کارخانه قدیمی بوده و ظرفیت پسماند آن ۲۰۰ تن است.

وی با اشاره به قول یک ماهه خود برای تعییر شرایط نظافت شهر، یادآور شد: بنده در اولین روزی که در سازمان مدیریت پسماند حضور یافتم قول یک ماهه دادم که وضعیت را بهبود می‌بخشیم؛ با استناد به گزارشات مردمی، امروز در رفت و روب، میزان شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۳۷ به میزان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

محمدی به قول ۶ ماهه خود در خصوص تغییرات ساختاری در حوزه پسماند نیز اشاره کرد و افزود: در زیرساخت‌های حوزه رفت و روب بر اساس وعده ۶ ماهه، تا امروز از ۲۲ منطقه در ۱۸ منطقه مناقصه برگزار و پیمانکاران انتخاب شدند که به دنبال این اقدامات، قراردادها از ۱۵۶ به ۱۴ فقره خواهد رسید.

وی با اعلام اینکه در مدیریت قبلی شهرداری اعلام کردند که در مدیریت ماقبل آنها، شهر گران اداره می‌شد، تصریح کرد: در دوره پنجم با همین استدلال، زیرساخت‌های خدمات شهری را تقلیل دادند و تعداد ماشین‌آلات و کارگران و عدد قراردادها تقلیل یافت و پیمانکاران فضا را رها کردند.

وی با بیان اینکه پاکسازی شهر با ۱۵۶ قرارداد اداره می‌شد، خاطرنشان کرد: در دهه ۸۰ ما معضل داشتیم که شهر به هشت پهنه تقسیم و مشکلات برطرف شد و در دوره قبلی حوزه خدمات شهری به پیش از دهه ۸۰ بازگشت و ما زیرساخت را به قراردادهای تجمیعی که تجربه موفقی بود بازگرداندیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اعلام اینکه در مناقصات قراردادهای جدید ۱۸ پیمانکار برنده شده‌اند و وضعیت چهار منطقه نیز به زودی مشخص می‌شود، گفت: با وجود اینکه هنوز قرارداد نبسته‌ایم ۴۰۰ دستگاه مکانیزه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بر اساس اصلاح ساختاری خریداری شده است.

وی با تاکید بر اینکه ماشین‌آلات تخصصی و کارگر متعهد و امیدوار به کار، شهر را پاکیزه می‌کنند، اظهار کرد: پیش از این ماشین تخصصی که مخازن را بشوید، وجود نداشت و نیروی انسانی حقوق کافی دریافت نمی‌کرد.‌ امروز میزان حواقل حقوق کارگران افزایش یافته است.

محمدی اعلام کرد: حداکثر تا یک ماه و نیم آینده قراردادها نهایی و قول ۶ ماهه ما عملیاتی می‌شود و ماشبن آلات خدمات رسانی را آغاز خواهند کرد.

وی به مشکلات حوزه پسماند در کوهک اشاره کرد و افزود: در گذشته قرارداد ام‌.آر.اف منعقد شده بود که نقصی در آن وجود داشت و بخشی با پیمانکار سپرده شده بود و بخشی دیگر خیر. لذا با توجه به اینکه این قرارداد جامع و کامل نبود، پیمانکار نمی‌تواند وضعیت را مدیریت کند؛ هرچند وضعیت اصلاح شده و زباله‌ها در محل به موقع جمع‌آوری می‌شود تا ساماندهی یکپارچه عملیاتی شود.

انتهای پیام/

۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 45643

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =