افزایش کیفیت زندگی و رضایتمندی شهروندان با تأمین خدمات و فضاهای همگانی

فضای جمعی رها با حضور محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، کاوه حاجی علی اکبری مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران و علی توکلی شهردار منطقه۱۹ درتقاطع خیابان شهید زارعی(رها) و کوچه غنچه در ناحیه سه این منطقه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، محمد سالاری در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از اولویت های  جدی مدیریت شهری در دوره پنجم توجه به باز آفرینی شهری و تأمین سرانه های خدماتی با اولویت سرانه های عرصه ها و قلمروهای عمومی و پاتوق های محلی در مناطق و محلات غیر برخوردار دارای بافت فرسوده است افزود: به دلیل انبوه ساخت و ساز شهری و جمعیت پذیری دراین محلات، ایجاد پاتوق و یا پلازا های شهری که موجب افزایش سرانه های فضای باز و سبز می شود رضایت شهروندان را در بر خواهد داشت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران بر اجرای پروژه های محلی از جنس باز آفرینی شهری معطوف به افزایش سرانه های خدماتی و ارتقای کیفیت زندگی در سال ۹۹ در محلات مناطق شهر تهران تأکید کرد.

حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در آیین افتتاح فضای جمعی رها افزود: در شورای پنجم مقرر شد پروژه های کوچک مقیاس و محلی جایگزین پروژه های بزرگ مقیاس شود که مورد استفاده اهالی در عمق محلات قرار گیرد زیرا این اقدامات موجب افزایش تعلق محله ای و مشارکت در توسعه محله ها خواهد شد.

عبدالرضاگلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این مراسم گفت: رویکرد مدیریت شهری امروز اجرای پروژه های کوچک مقیاس به منظور استفاده بیشتر شهروندان محلی است.

او ادامه داد: محله نعمت آباد از محلات کم برخوردار با ساختمان های فرسوده است که کمک به نوسازی محلات ارتقای کیفیت زندگی، تأمین خدمات و فضاهای همگانی را به همراه خواهد داشت و منجر به رضایت شهروندان، ارتقای منزلت اجتماعی و حس تعلق محله ای می شود.

علی توکلی شهردار منطقه در این مراسم ضمن قدردانی از حضور اعضای شورای شهرتهران و مدیران شهرداری درآیین افتتاح فضای جمعی رها گفت: امروز در راستای سیاست های جدید شورای پنجم، اولین پروژه کوچک مقیاس محلی تحت عنوان پروژه رها افتتاح شد. این پروژه با پیگیری شورایاری ها، معاونت های مربوطه و هماهنگی سازمان نوسازی شهر تهران با متراژ حدود ۷۰۰ متر مربع مجهز به سردر ورودی، فلاورباکس، نیمکت، سطل زباله و چراغ روشنایی مورد بهره برداری قرار گرفت.

۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 2035

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =