آغاز عملیات پایش فضای سبز برای کنترل آفات و عوامل خسارت‌زا در منطقه ۱۹

همزمان با فصل بهار در راستای دفع آفات، پیشگیری از بیماری‌ها و کنترل عوامل خسارت‌زا در فضای سبز، پایش توسط کارشناسان مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره از ۲۵ فروردین آغاز شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی نایبی معاون خدمات شهری و محیط زیست بیان کرد: به همین منظور فعالیت پایش فضای سبز منطقه روزانه به طور ویژه بر روی درختان نارون، صنوبر، توت و انواع کاج و درختچه‌ها آغاز شده است.

وی ادامه داد: این فعالیت ها  منطبق با دستورالعمل های اجرایی و مدیریت تلفیقی با پایش عوامل خسارت زا طی ۶ ماهه اول سال در قالب اقداماتی از قبیل آبشویی، محلول پاشی، عملیات سمپاشی، کنترل آفات و بیماری ها و علف های هرز در دستور کار قرار دارد.

 ضمن اینکه مدیریت تلفیقی آفاتی همچون پسیل زیتون و  زبان گنجشک، بیماری های قارچی و باکتریایی در خرزهره، سوسک چوبخوار و برگخوار نارون، شانکر و انواع شته ها توسط  کارشناسان مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز روزانه  انجام می شود.

به گفته این مسئول پس از شناسایی آفات و بیماری‌های موجود در فضای سبز و انجام  اقدامات مورد نیاز برای دفع آن‌ها به صورت آبشویی، حذف تنه جوش، پاجوش و شاخه های  آلوده، سم پاشی، روغن پاشی و نصب نوار زرد با رعایت اصول فنی انجام که این عملیات تا پایان فصل تابستان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام /

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 53035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =