بازدید مدیران منطقه ۱۰ از محلات ناحیه ۳

در راستای تحقق شعار شهردار تهران مبنی بر "تهران شهری برای همه" سرپرست شهرداری منطقه ۱۰ ضمن بازدید از محلات ناحیه سه بر توجه به سطوح محله ای با رویکرد خدمات رسانی به شهروندان در مقیاس یک یکم و پروژه های خرد محلی در راستای افزایش کیفیت زندگی شهروندان و ایجاد آرامش پایدار تاکید کرد.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، در یکی دیگر از سه شنبه های بدون خودرو مجید رباطی شهردار منطقه به همراه جمعی از معاونین، مدیران، شهرداران نواحی، روسای ادارات و کارشناسان، محلات ناحیه سه را با دوچرخه طی کرد و ضمن بازدید از گذر پشت نواب، فضای سبز خطی خیابان آزادی و لوپ کلهر، ارومیه و رودکی به بررسی چالش ها و معضلات موجود پرداخت.

در این برنامه رباطی اجرای پروژه های کوچک مقیاس را کم هزینه اما اثرگذار و بعضا مردمی و مشارکتی قلمداد کرد و افزود: با یافتن فضاهای مناسب و جلب مشارکت شهروندان، پروژه هایی به خواست مردم، برای مردم و به کمک مردم و صدها پروژه کوچک مقیاس به جای پروژه هایی با مقیاس بسیار بزرگ در شهر اجرایی می شود که منجر به انتشار و نفوذ توسعه پایدار تا عمق محلات شهرمان خواهد شد.

او در ادامه ضمن بازدید از گذر پشت نواب اجرای اقدامات کوچک در زمین های آزاد شده از عقب نشینی ها، محل های رها شده، فرسوده یا از دید پنهان شده در محلات و حتی عرصه های همگانی موجود را با نگاهی جدید امری بسیار مهم تلقی کرد و بیان کرد: بازنگری، بازطراحی، احیا و نوسازی در عرصه های عمومی در سایه تعامل و مشارکت شهروندان علاوه بر پرداختن به مسایل و مشکلات از نگاه شهروندان و در سطحی عملیاتی باعث رفع مسائل و مشکلات از نگاه شهروندان و ارتقای سطح امنیت محله، افزایش سرانه فضای سبز و درنگ گاه ها، رفع آب گرفتگی نهرها، ارتقای کیفیت پیاده روها و ... خواهد شد.

رباطی در خاتمه با اشاره به کمبود سرانه فضای سبز منطقه نسبت به سایر مناطق افزود: با توجه به سیاست ها و خط مشی مدیریت شهری بر انجام پروژه ها در مقیاس یک یکم، اجرای طرح توسعه و ایجاد فضای سبز خطی را در سرعت بخشیدن به توسعه فضای سبز و آراستگی مناظر شهری در منطقه بسیار موثر دانست.

۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 3620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =