حسابرسی شرکت کنترل کیفیت هوا و سازمان مدیریت پسماند

در یکصد و شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، گزارش حسابرسی شرکت کنترل کیفیت هوا برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱و سازمان مدیریت پسماند برای سال ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شهر، احمد صادقی در یکصد و شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با بیان اینکه موارد تخلف در گزارش سال ۱۴۰۰ دیده نشده است، اظهار کرد: شرکت کنترل کیفیت هوا موظف است نسبت به اصلاحات گزارش حسابرسی اقدام و گزارش آن را به شورا ارائه کند که مربوط به بدهی های معوق و سنواتی است.

مقدم معاون شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: ظرف مدت هشت ماه اقدامات لازم برای بدهی های سنواتی انجام خواهد شد. برای گزارش تطبیق عملیات که با بودجه و درآمد تطابق ندارد باید بگوییم که شرکت کنترل کیفیت هوا درآمدزا نیست و در برنامه های امسال فرآیند درآمدزایی را اضافه کنیم. در سال ۱۴۰۱ با افزایش نرخ ارز مواجه شدیم و با توجه به اینکه تمام دستگاه ها چون منابع خارجی دارند، نتوانستیم این موارد را تأمین کنیم.

مقدم گفت: ما تنها توانستیم پیش پرداخت یک دستگاه را پرداخت کنیم درحالیکه برای سه دستگاه پیش بینی شده بود و انحراف در بودجه به همین دلیل است. امیدواریم با تخصیص به موقع نقدینگی مشکلات را برطرف کنیم.

در ادامه این جلسه رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان مدیریت پسماند برای سال ۱۴۰۰ گفت: درخصوص مالیات عملکرد در سال ۹۳ شرکت با عنایت به عدم تنظیم اظهارنامه مالیاتی هنوز تعیین تکلیف نشده و مالیات سال ۹۹ نیز به مبلغ ۹ هزار میلیون ریال به اعتراض سازمان منجر شده است. باید کسانی که اهمال کردند مورد پیگیری قرار بگیرند.

پرویز سروری نایب رئیس شورا نیز با بیان اینکه بیشتر مواردی که مطرح شده از گذشته به ارث رسیده است، خاطرنشان کرد: نیمی از مدیریت در سال ۱۴۰۰ در دوره جدید بوده و نیمی از آن نیز به دوره قبل باز می گردد.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورا با بیان اینکه تک تک اعضا تذکر دادند که نظافت تا نقطه مطلوب فاصله دارد، گفت: وضعیت کتف و کولی ها نسبت به دهه قبل بهتر نشده که هیچ بلکه بدتر شده است.

مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورا نیز با اعلام اینکه ما هر روز در سطح شهر تردد می کنیم و می بینیم تغییری در نظافت شهر ایجاد نشده است، یادآور شد: تا این لحظه ۵۱ تذکر به شهردار داده ام که در روزهای اول نظافت را مطرح کردم. یک سال قبل از ورود به شورا موارد را بررسی کردیم و سوال ما این است که چه اتفاقی برای نظافت افتاد.

وی با تأکید بر اینکه اگر حسابرسی ها منجر به اصلاح سیستم نشود کاری عبث و بیهوده است و تنها وقت ما را می گیرد، خاطرنشان کرد: این نوع از مدیریت اگر پاسخی به آن داده نشود، حتما آبروی ما را در بین مردم خواهد برد.

احمد صادقی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه این حسابرسی ها مالی است و موارد دیگر باید در قالب حسابرسی عملکردی باشد، تصریح کرد: ما این موضوع را در دستور کار کمیسیون قرار می دهیم و بر آن اساس شهرداری باید گزارش دهد که تا چه میزان بر این مبنا عمل کرده است.

در ادامه این جلسه رضا شرفی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با اعلام اینکه تاکنون اینگونه گزارشات حسابرسی به روز نبوده است، گفت: از همکاران خود در سازمان برای گزارش مطلوب حسابرسی تقدیر می کنم هرچند با برخی اظهارنظرهای اعضای شورا شاید مغایرت داشته باشد. بسیاری از بندهایی که طرح موضوع و ابلاغ شده قابل رفع است.

وی افزود: در بخش مالیات موفق به کسب مالیات ۱۷۸ میلیارد تومانی شدیم و تا سال ۹۹ نیز وضعیت مالیاتی ما قطعی است که به معنای صدور صورت مالی مالیاتی است. تا سال ۹۵ در بخش ارزش افزوده از طریق اداره کل مالی، موارد پیگیری می شود.

شرفی افزود: در بخش ارزش افزوده از سال ۹۶ تا ۹۸ رسیدگی مالیاتی انجام شده و برگه از سوی سازمان امور مالیاتی صادر نشده است. در حوزه مالیاتی به ویژه با کارهایی که در سال ۱۴۰۱ انجام شده این نوید را می دهیم که ۱۸۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای پلاک ۶۰ هزار متر مربعی مربوط به خیریه دارالشفا در کهریزک ۹۷ میلیارد تومان علیه شهرداری رأی گرفته شده است، اظهار کرد: در زمینی دیگر نیز رأی علیه شهرداری صادر شده و تا زمانی که مسائل حقوقی این دو پرونده به نتیجه نرسید نمی توانیم اعلام کنیم اما پیگیر هستیم. زمین  در حال حاضر در اختیار ماست.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با تأکید بر اینکه در حوزه نگهداشت شهر و رفت و روب می توانیم در فرصتی مفصل سخن بگوییم، گفت: ام آر اف منطقه ۱۳ افتتاح و تست سرد و گرم آن انجام شد اما مشکل آن به پکیج موجود در منطقه برمی گردد و اتفاقات خارج از معمول در فرآیند را شاهد بودیم که هرچه سریع تر وارد فاز عملیاتی خواهد شد چون از هر لحاظ آماده است. در جلسه ای مجزا برای مراکز ام آر اف، برنامه های خاص تدوین کرده ایم که گزارش خواهیم داد.

شرفی با بیان اینکه حازم آبعلی وارد یک دعوای حقوقی شده و پرونده باز دارد، یادآور شد: امکان اجرای تبادلات مالی در سال ۹۹ برای این طرح وجود نداشت و مسائل را برای حل این مشکل پیگیری می کنیم.

وی افزود: سازمان ما می تواند کاملا درآمدی باشد به شرطی که بهای خدمات پسماند که سال قبل ۴۳۶ میلیارد تومان وصول شد به درآمد سازمان اضافه شود، بخشی از ضرر و زیان ها را نخواهیم داشت و سر و سامانی به وضعیت مالی سازمان خواهیم داد. سال قبل ۱۵۰ میلیارد تومان خدمات به واحدهای مختلف شهرداری ارائه دادیم که هیچ یک در خدمات دیده نشده بود و اگر لحاظ شود می توانیم به سمت درآمد زایی برویم.

انتهای پیام/

۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 38870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =