جمع‌آوری فروشندگان مواد مخدر وظیفه شهرداری تهران نیست

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: جمع‌آوری فروشندگان مواد مخدر وظیفه شهرداری تهران نیست.

سید احمد احمدی صدر در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: به رغم اینکه برخی بر این باورند که شهرداری در رابطه با فروش آزادانه مواد مخدر در برخی از معابر و میادین شهری باید پاسخگو باشد، تاکید می کنم وظیفه جمع آوری فروشندگان مواد مخدر وظیفه ذاتی شهرداری تهران نیست.

وی افزود: حوزه خرده فروشان مواد مخدر و ساماندهی این نوع از تخلفات برعهده شهرداری تهران نیست و سازمان های دیگری تکلیف قانونی در خصوص ورود به این حوزه ها دارند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: کما اینکه در حوزه اعتیاد برابر قوانین بالا دستی شهرداری تهران وظیفه ایجاد و تجهیز زیر ساخت های لازم جهت ترک و ساماندهی معتادان را برعهده دارد.

وی بیان کرد: همچنین در بحث اجرای طرح های ضربتی در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر نیز نهادهایی مانند نیروی انتظامی و قوه قضائیه به عنوان نهادهای تاثیرگذار مسئول هستند اما شهرداری تهران در پذیرش این افراد به مراکز یاور شهر جهت ترک و گذراندن ۹ گام تا بازگشت به جامعه اقدام می کند.

احمدی صدر یادآور شد: تاکنون شهرداری تهران برابر وظایف ذاتی و قانونی خود و حتی بیشتر از حیطه وظایف عمل کرده، به ویژه اینکه زیرساخت های لازم را در جهت ساماندهی و ترک معتادان متجاهر انجام داده است.

وی تاکید کرد: پذیرش معتادان منع پذیرش و تفکیک یاورشهرهای شهر تهران به موضوعاتی مانند زنان، معتادان سن بالا و صغر سنی، معتادان اعصاب و روان و ... اقدامات بنیادی و اصولی بود که شهرداری انجام داده است.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: به نظر می رسد که در حوزه فروشندگان مواد مخدر به جای اینکه پای شهرداری تهران به میان آید، باید مراجع موظف در این حوزه ورود کنند و درباره آسیب های این حوزه نیز از این نهادها تقاضای پاسخ شود.

بر اساس این خبر، در جلسه علنی روز سه شنبه دهم مرداد سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در صحن شورای شهر، نسبت به رسیدگی و رفع آسیب های اجتماعی سطح شهر که اخیراً به مرکز شهر و ساعات پر تردد روز رسیده و همچنین تسریع در اعلام وضعیت عملکرد قرارگاه اجتماعی شهر، تذکر داده بود.

انتهای پیام/

۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
کد خبر: 40475

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =