روزی در تهران گفتند پول برای پارچه سیاه نداشتیم اما امسال روح حسینی جامعه را فراگرفته است

مهدی چمران گفت: سالی را به یاد دارم که در شهر تهران ماه محرم فرا رسید و گفتند پول نداشتیم پارچه سیاه بخریم و شهر را مشکی کنیم! اما هم‌اکنون از همان روز اول تلاش کردیم روح معنویت حسینی را در جامعه جاری کنیم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی رویداد محرم شهر، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران شب گذشته با حضور در میدان آزادی از روند برگزاری نخستین سوگواره آیینی شهر تهران، «محرم شهر» بازدید کرد. چمران درباره محرم شهر گفت: برگزاری چنین رویدادهایی هر چه قدر جذاب‌تر و خلاقانه‌تر باشد بیشتر مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. بدون شک هرچه قدر بیشتر بتوانیم نام و یاد امام حسین علیه‌السلام را در بین مردم گسترش بدهیم باعث تأثیرپذیری بیشتر معنوی جامعه خواهد شد. فراموش نکنید که امام حسین به شهادت نرسید تا ما امروز در تهران برای ایشان عزاداری کنیم و بیرق بزنیم، بلکه ایشان با کار خود راه شهادت و مبارزه با ظلم را به همه مردم دنیا یاد داد.

وی ادامه داد: دوستان ما این برنامه را با نیت خالص برگزار کردند و خوشحالیم که مردم هم با نیت خالص به اینجا می‌آیند بازدید می‌کنند و حال معنوی خوبی پیدا می‌کنند. او درباره ضرورت برگزاری چنین رویدادهایی در تهران و تقویت روح معنویت در شهر گفت: بدون شک مردم از برنامه‌های خوب استقبال می‌کنند؛ به‌ویژه آن‌هایی که خلاقانه و ابتکاری باشد و بتواند حال و هوای کربلا و امام حسین را برایشان تداعی کند. امیدوارم دوستان بتوانند با ابتکارات بهتر برنامه‌های جذاب‌تری را ارائه بدهند.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بنده سالی را به یاد دارم که در شهر تهران ماه محرم فرا رسید و گفتند پول نداشتیم پارچه سیاه بخریم و شهر را مشکی کنیم! اما هم‌اکنون از همان روز اول تلاش کردیم روح معنویت حسینی را در جامعه جاری کنیم. البته این‌ها کار ما نیست و عنایت خود اوست. ما چه برای ایشان کار بکنیم و چه نکنیم امام حسین زنده هست و نیازی به کارهای ما ندارد. ما باید خودمان را به ایشان گره بزنیم.

چمران در پاسخ به سوالی درباره تقدیر اعضای شورای شهر تهران از برگزاری «محرم شهر» گفت: به نظرم تعریف کردن مردم از برگزاری این رویداد که در حضور چند ده‌هزار نفری‌شان در میدان آزادی متجلی شده است، بسیار دل‌چسب‌تر و ارزشمندتر از تقدیر اعضای شورای شهر است.

انتهای پیام/

۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 41374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =