آتش‌نشانان در شش نقطه مرزی کشور مستقر می‌شوند

آیین بدرقه خادمین الحسین(ع) سازمان آتش‌نشانی تهران صبح امروز برگزار شد.

قدرت اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر اظهار کرد: آتش نشانان در شش نقطه مرزی کشور برای رویداد اربعین مستقر می‌شوند.

وی افزود: ما برای این رویداد بزرگ ۶۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین را آماده کرده‌ایم که برای ایمنی زائرین پیش‌بینی شده است. به علاوه دو شیفت نیروی آتش‌نشان است که افراد جایگزین می‌شوند.

محمدی ادامه داد: این مجموع مأموریت دوستان ما در سازمان آتش‌نشانی در تهران است. از طرفی هم با توجه به مسئولیت کشوری ستاد مرکزی اربعین که بحث ایمنی آن مربوط به سازمان آتش‌نشانی است، تقسیمی‌بندی سایر استان‌ها هم انجام شده که تقریباً با ۱۵۰ نفر نیرو از ۱۱ استان کشور و ۶۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین از سایر استان‌ها در مرزهایی که برای آنها تعیین شده است، استقرار پیدا خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی افزود: در این مسیر عزیزان آتش‌نشانی چند وظیفه دارند،‌ یک اینکه آماده باش هستند برای حوادث احتمالی که به سامانه ۱۲۵ مستقر در مرزها گزارش می‌شود. دوم اینکه آموزش به موکب‌داران برای رعایت نکات ایمنی را انجام می‌دهند. با توجه به گرمای هوا امکاناتی نیز برای خنک کردن زائران داریم که به مرز برده‌ایم، دمای هوا این روزها تقریباً ۵۰ درجه است و لذا کمک می‌کنیم تا زائران در گرمای هوا کمتر اذیت شوند.

انتهای پیام/

۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 41505

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =