بهسازی میدان شهید قندی در منطقه ۷ آغاز شد

شهردار منطقه ۷ گفت: عملیات بهسازی میدان شهید قندی به منظور ارتقاء سیما و منظر شهری و همچنین افزایش مشارکت‌پذیری شهروندان آغاز شد.

نصراله آبادیان شهردار منطقه ۷ در گفت و گو با خبرنگار شهر، ضمن اعلام آغاز عملیات بهسازی میدان شهید قندی در این منطقه اظهار کرد: این پروژه شامل اقداماتی در چندین فاز از قبیل اجرای کف پوش در پیاده رو، اجرای نهر و جدول، آرامسازی بخش هایی از سطح سواره رو شامل اجرای کف پوش بتنی با ابعاد ۱۰ در ۲۰، اصلاح هندسی در مرکز میدان و لبه های پیرامون معبر، افزایش سطح پیاده رو و فضای مکث عابران و اصلاح کد ارتفاعی برای مناسب سازی برای افراد کم توان جسمی و سالمندان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت هایی شامل نصب نیمکت، سطل زباله، پایه چراغ و فضای سبز نیز در این محور انجام خواهد شد، افزود: در طرح کلی پیاده رو و معبر سواره رو خیابان های شهید توپچی، سهروردی و خیابان شریعتی در پیرامون بوستان شهید نیاکی و پارکینگ اندیشه ادامه خواهد داشت تا فضایی برای تعاملات اجتماعی هرچه بیشتر شهروندان فراهم شود.

گفتنی است؛ منطقه ۷ شهرداری تهران در مرکز شهر تهران واقع شده‌ و مرز شمالی این منطقه بزرگراه رسالت، مرز شرقی خیابان‌های مجیدیه (استاد حسن بنا) و سبلان، مرز جنوبی خیابان‌های انقلاب و دماوند و مرز غربی آن بزرگراه مدرس و خیابان شهید مفتح است.

 منطقه ۷ شهرداری تهران از شمال همجوار مناطق ۳ و ۴، از شرق با منطقه ۸، از غرب با منطقه ۶ و از جنوب با مناطق ۱۲ و ۱۳ شهرداری تهران همسایه‌ است.این منطقه دارای ۵ ناحیه و ۱۴ محله است. محله‌های بهار، گرگان، نظام‌آباد، عباس‌آباد و امجدیه از محله‌های مشهور این منطقه هستند.

 مراکز فرهنگی مانند سینما تیراژه ۲، سینما سروش، سینما صحرا، سینما پایتخت، مجموعه فرهنگی هنری تهران، عمارت کلاه فرنگی، باغ‌موزه قصر، تالار هنر، موزه رضا عباسی، فرهنگسرای اندیشه و موزه عکاسخانه شهر در این منطقه قرار دارد.

همچنین بوستان اندیشه در شمار بوستان‌های مطرح این منطقه است. منطقه ۷ دسترسی خوبی به شبکه بزرگراهی تهران دارد، احاطه شدن نسبی منطقه در شبکه بزرگراهی از مزیت‌های این منطقه است.سه بزرگراه شمال به جنوب امام علی، بزرگراه شهید صیاد شیرازی و بزرگراه شهید مدرس از منطقه ۷ عبور می‌کند.

انتهای پیام/

۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 42418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =